håller på och blir TOKIG

Alltså, vi har en pyjamas som både Markus och jag är överrens är den bästa vi har haft hittills, alla kategorier. Den kommer från danska Fixoni och är helt underbar eftersom det är en dragkedja som kan dras åt båda håll, och går från axeln ner till benen, VÄLDIGT praktiskt vid blöjbyten, så skönt att slippa pyjamasknappar. Den är dessutom köpt för inget eller nästan inget på outleten vid Lager 157 utanför Ulricehamn, så jag är ju inte där varje dag och springer liksom. Men nu kommer problemet, den är i strl 62 och håller därmed på att bli för LITEN. Jag vill köpa på mig ett par stycken i en större storlek, men det verkar nästan helt omöjligt att få tag på. De enda jag hittar var jättefula, verkligen fula mönster. Måste finnas söta också? Jag har googlat sönder nätet efter Fixoni pyjamas, men det verkar vara knapert med utbudet på nätet, någon som vet en välsorterad butik med Fixoni?

Andra problemet är en babyjogger. Vi måste ha en joggingvagn för att både Markus och jag ska kunna ge oss ut och löpa så ofta som vi vill och behöver, dessutom blir det lite synd om Tyra när vi turas om att gå ut och löpa på helgerna, slutar lätt med att den enda som inte får gå ut och få frisk luft är hon. Vi andra har ju redan varit ute. Så snart hon är stor nog att ha sittinsatsen i vagnen så borde hon va stor nog för en joggingvagn. Jag letar febrilt just nu för att hitta en bra och prisvärd vagn, och det visar sig inte vara så lätt det heller. Hittar några bra på uteungar.se, men jag har en hel del research kvar att göra innan jag vet vilken som är bäst. 

Kan detta kvalificera in som dagens sämsta i-lands problem?

Mamma, ska vi dra till Lager 157 nästa gång jag kommer ner? ;)


Pyjamasen från Fixoni

Kommentarer
Postat av: Sara

Cougar-vagnar sägs vara riktigt bra, både till löpning, promenader och som cykelvagn. Lite dyra men min kompis sålde sin för nästan lika mycket som den kostade. Jag köpte en på blocket som heter Dash trek och är GRYM. Adriano får lätt plats i den så den räcker länge och är riktigt stabil och lätt att springa med. Finns lutande sittläge och liggläge(som inte är fullt utan lite sittandes också). Lite tips bara... Pyjamas hittar ni snart nya favoriter ska du se ;) kram

2010-04-08 @ 11:11:31
URL: http://mamasarita.blogg.se/
Postat av: Natasha

hej, jag var också inne på det här med joggingvagn. Den som verkar mest intressant vad jag tycker är den som heter: Baby Jogger F.I.T Stroller (finns på uteungar.se) Den ser ut att va stabil att springa med men går även att ha annars också, typ i shoppingcentrum o sånt är det ju smidigt. Problemet vad jag tänkt på är att barnet måste sitta framåtvänt, vet inte om de är mogna för det denna säsong? (att det kanske blir för mycket intryck tänkte jag) annars blir det att vi köper det nästa vår/sommar. Hoppas du hittar nåt bra iallafall :)

2010-04-08 @ 13:05:02
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: linda

Sara; jag VILL ha just DEN pyjamasen. Tänker inte hitta en ny favorit, aldrig.någonsin. Jag håller på och tittar på blocket ganska ofta, sällan det finns några jogginvagnar, men vi har ju inte bråttom så jag får vara tålmodig, och det är jag ju så väldigt bra på.



Natascha: min unge somnar bara jag tar ett steg utanför dörren, så hon klarar nog av att sitta framåtvänt när vi är ute och springer tror jag, har en känsla av att hon kommer sova sig igenom hela joggingturen, annars får jag tajma in när hon har sin bästa sovtid mitt på dan.

2010-04-08 @ 14:54:33
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Kia

Den här tycker ja är grymt snygg och verkar bra.. (http://babyjogger.se/fit.aspx)

Jag skulle också vilja ha en joggingvagn, men då skulle nog min sambo bli galen på mig.

Hoppas att du hittar på pyjamaserna, är ju så smidigt när man hittar en man älskar..

Ta hand om dig!

2010-04-08 @ 15:19:04
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Natasha

hej igen:) hittade denna: http://www.leveransdirekt.se/NB902A.htm

verkar galet billigt iallafall.

Ang pyjamas så har de bra pyjamasar på babyland, med dragkedja. De är vita med olika mönster i olika färger. Men du kanske redan sett dom.

//Natasha

2010-04-08 @ 15:19:42
URL: http://www.fyrablirfem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0