osså va det sol sol sooooool

Är det helg så ska det vara SOL. Det hade jag beställt till den här helgen, och det fick jag.

Tyra och jag kickstartade med en fredag på stan. In på mitt jobb en snabbis, tog en halv EVIGHET att komma därifrån, mötte många många många tanter i korridorerna, och då ska det hälsas, tittas och pratas barn. Men det är kul! Sedan mötte upp vi upp min mamma som skulle sova hos oss över natten, och då blev det shopping! Tyra fick såklart en hel del saker. Jag har nu upptäckt att JAG inte får något längre. Skulle jag och mamma gått på stan för nått år sen hade det varit lilla jag som fått en massa saker, men nu är alltså fokus på barnbarnet, jättekul! Jag får dock stoppa min mamma i ganska många shoppinginfall, Tyra behöver ju inte så mycket just nu, hon är ju så liten. Men det blev ett par leksaker som enligt min mamma "Tyra valde", och lite kläder i strl 74 som Tyra kommer behöva i sommar. Tack mamma!

Sedan så blev vi erbjuden att få vara barnfria en kväll. Jag var lite i valet och kvalet. Men eftersom mamma och Tyra är ganska bra kompisar trots att dem inte ses så ofta, så gick jag med på det. Vi var på bio Markus och jag, Shutter Island, och det var så himla skönt! Tyra hade dessutom varit en liten ängel här hemma och somnat en kvart efter vi for och sedan sovit sig igenom hela kvällen med sin mormor (som säkert sovit hon med större delen av kvällen misstänker jag). Så efteråt är jag mycket nöjd med att vi fick barnvakt, gör jag gärna om flera gånger!

Idag har det varit strålande väder, och efter att ha släppt av mamma på centralen så tog vi en långpromiss vid Norr mälarstrand och en runda inom Västermalmsgallerian. Känns som om det var en evighet sedan vi var på Kungsholmen och bara hängde. Sedan blev det Markus favoritlördagsnöje, fotboll. Tyresö FF spelar i Damallsvenskan så vi var och tittade på första hemmamatchen på Tyresövallen. Tyra tyckte det va kul med alla klappande och skrikande människor...och vi fick hamburgare, min anledning till att gå på fotboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0