varmt!

puh, stånk och stön. Idag har det varit jättevarmt. Jag och Tyra pallrade oss ända bort till centrum och det var verklugen alldeles för varmt. Alternativt att vi hade för mycket kläder på oss. Nått utav det var det iallafall. Tyra vart jättearg för solen och värmen, nu måste vi se till att köpa det där parasollet vi pratat om jättelänge till vagnen, har inte blivit av. Nu ska det bli av. Det blev iallafall nya nappar till Tyra, sedan nån vecka tillbaka så har hon tappat ut hennes vanliga Mam nappar hela tiden, speciellt jobbigt på natten. Nu bytte jag till 4 månaders nappen från Mam, och hittills verkar det som att hon verkligen gillar den. Hon har iallafall somnat med den i munnen och efter en halvtimme så är den fortfarande kvar i just munnen. Hoppas nu på att det var den gamla nappen som var problemet då hon vaknade så mycket på natten för att hon tappat nappen. Hoppas kan man ju alltid göra.

Sedan vi kommit hem till det svala och sköna inomhus så har Tyra fått ha på sig shorts och tröja bara, hon stortrivs. Hon vänjer sig nog vid att svettas och att det är varmt, men just nu är hon ju inte van med det, vinterbarn som hon är.

Nu ska jag packa klart inför kvällens roadtrip till Sundsvall! Blir nog en bloggtorka i helgen då all tid kommer spenderas med familjen, men jag uppdaterar med lite kort till veckan. Jag ska dessutom lämna över föräldraledigheten till Markus en vecka eftersom jag ska tillbaka till jobbet och gå lite kurser och sånnt. Tråkigt att inte få se Tyra varje dag, men kul att få prata med vuxna hela dagarna i en vecka! Dessutom vet jag att Markus tycker det ska bli jättekul och har längtat efter att få vara med Tyra själv!


skönt med mindre kläder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0