docka

Idag var vi på öppna förskolan för första gången den här hösten. Vi hade det jättekul, speciellt Tyra. Det här var nog första gången som hon verkligen hade nån nytta utav besöket. Hon vart så glad av att se andra krypande varelser. Jag trodde Tyra skulle bli lite stingslig av alla barnen och ljudnivån, men hon trivdes som fisken i vattnet. Hon hittade ganska fort en liten tunnel som man kunde krypa igenom, och i slutet fanns en spegel, vilken favorit! Nu hittade hon alla dem där sakerna som hon förut aldrig sett, dem har ganska bra ställen med saker som hänger i kryp och sitthöjd på vissa väggar.

Men på slutet så hittade hon en docka. Den började hon genast pilla på. När vi läste en saga nu ikväll så tjöt hon till av glädje när det var en docka med (Alfons docka Lisa), och då kom jag ju på att jag har min docka här uppe på vinden. Så vi gick och letade rätt på den, Tyra och jag. Förutom dockan hittade jag lite kläder från när jag var i samma ålder som Tyra, så nu har jag en tvätt igång med gamla barn och dock kläder. Dockan behöver nog också ett bad tror jag, hihi.

Idag var jag stolt över mig själv och min träning. Trots en eftermiddagströtthet som heter duga så lyckades jag ge mig iväg och springa. Tog en kortare 5 km runda som jag håller på och försöker få en lite bättre tid på. Nu är jag nöjd. Målet den här veckan är att hålla samma tid på 7 km. Så kanske kanske jag kan få en hyfsad tid på Tjejmilen. Träningen till Halvmaran går toppen den med (den är helgen efter Tjejmilen), jag springer mina långdistanspass som planerat. Men att springa långt är ju bara skönt. De är de här kortare passen i snabbt tempo och backträning som är jobbigt. Att jag lyckas hålla igång som planerat trots flytt och allt sånnt är faktiskt nått jag är jättenöjd med.



Tur att dockan har händer och fötter! Senare så fick sig dockan även en puss, det var så sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0