snart helg!

Torsdag var det visst idag, det innebär ju att det är fredag imorron! wohoo. Vi ska vara svensson och äta tacos imorron, Tyra får nog en egen variant med köttfärs och gräddfil och lite ris till, men nu kör vi stenhårt på att hon äter samma som oss till middag. Idag vart det falukorv i ugn och det var ju inga som helst problem att äta. Hon fick dssutom i sig ganska stora korvbitar. Till det en mumsig special rotmosgegg med extra mycket smör. Hon visar ganska tydligt att det är mycket roligare med maten uppdelad och att hon får vara med och stoppa i lite själv. Jag gav burkmat till lunch och det vart vilda protester, så jag kan väl glömma det i fortsättningen. Blir till att laga lunch till henne, jättekul! Imorron är det fredag och då är nog både mor och dotter sugen på pannkakor till lunch, hihi.

Annars så håller vi på att bo in oss. Tyra är ganska klar tror jag med tanke på att det ligger bollar och leksaker ungefär överallt i varje litet skrymsle, men favoritplatsen är utan tvekan överallt där mamma och pappa är. Idag fick jag tex. hjälp vid middagen. Tyra pratade och pratade och visade upp den ena övningen efter den andra mot kökslådorna, kul hade hon iallafall. Och lite underhållning för kocken.



Lyckades även hinna knäppa ett kort medan Tyra "hånglar upp" sin docka. Hon är väldigt förtjust i att pussas just nu, och även dockan ska ju få sin beskärda del av pussandet;


Kommentarer
Postat av: Natasha

men gu så gott med tacos! det var länge sen för min del, får se till att äta det snart :)



hoppas allt går bra med nya huset!

2010-08-20 @ 11:07:13
URL: http://www.fyrablirfem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0