dagens sysslor

tänk att en helt "tom" och oplanerad dag som denna liksom försvinner i ett nafs. Nu sitter jag här och väntar på att Tyra ska vakna och Markus komma hem, sen är det middag och träning och sömn. Och så var även den dagen borta. Herregud.

Idag har jag iallafall lyckas skicka de sista julkorten som skulle till utlandet, klappar mig själv på axeln för det. Småsaker som att hitta adresser och posta kan ta evigheter för mig, men nu är det gjort. Nu är det bara korten inom Sverige kvar, men det känns inte som att det är nån brådis med det. Vi ska även organisera ihop nån slags lista med mat man har på julbordet, första ggn som man ska anordna julafton själv, och det känns som att man lätt kan glömma saker. Vilken tur att jag till exempel kom på att man brukar ha agghalvor med löjrom, annars hade min lillebror blivit ledsen. Men nu är även det noterat.

Tyra är fortfarande på lite obalanserat humör, om man nu ska uttrycka sig ganska diplomatiskt. Men man får ju faktiskt vara lite obalanserad ibland. Det gör inget. Hon sover mycket mer när hon är såhär iallafall och det är väl tur det, då hinner man tanka lite extra energi för att kunna vara på golvet och agera lektant under den tiden som hon är vaken.

Hoppas ni har en bra onsdag! Ikväll är det Bonde Söker, ni tittar väl? Jag är en sucker för sådana där dejting program. TUR att vi har inspelningsbar box så jag kan se programmet efter jag tränat. (jag VET att man kan se på nätet också, men inte samma sak, jag gillar att ligga i soffan och se på TV'n).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0