Du blir vad du äter

Är det bara jag som sitter och ser på Du blir vad du äter och automatiskt byter ut mitt vanliga fruktte som smakar sött och smaskigt såhär på kvällen till det lite tråkigare örttet utan koffein? Jag kan inte sitta och lyssna på Anna Skipper samtidigt som jag smuttar på nått sött, hon har den inverkan på mig.

Eftersom jag enligt barnmorskan inte ska börja löpträna eller gå på gympa med hopp ännu så måste jag passa lite på vad jag äter om jag någon gång vill komma i mina gamla kläder. Jag gick upp c.a 20 kg under graviditeten. En vecka efter förlossningen hade jag tappat 10 kg, så jag antar att det var de kilona som var förknippade med Tyra. Nu har det gått 7 veckor och jag har 8 kg kvar till startvikt. Och tro mig, jag vet exakt vart de kilona sitter..... Jag vet ju att när jag får börja springa igen så kommer jag tappa de kilona hyfsat lätt. Tills dess så blir det promenader, Core, gymmet och crosstraining maskinen. Just de tre sistnämnda finns det ingen rutin på kan jag erkänna, måste hitta ett sätt att kunna ta mig tid att ta mig till gymmet, är ju en attitydsfråga. Jag har iallafall köpt ett nytt årskort på Friskis, så det är ett steg i rätt riktning. Markus har bra jobbtider nu till veckan så jag ska ta mig dit ett par ggr iallafall. Frågan är bara när jag kan börja springa igen utan att riskera att mitt bäcken inte har återhämtat sig, jag får liksom inga konkreta svar när jag frågar. Bara att jag "ska vänta ett tag". Jag tänkte starta igång när vädret och underlaget blir bättre, typ mars och 12 veckor efter förlossning, borde ju vara ok?

Bjuder på en bild av vår nybäddade säng, kan ni gissa om Tyra sover med oss, och vart hon har sin plats?
Måste ju vara det bästa preventivmedlet i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0