Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter vår lilla tur hem till norrland. Jag åkte ju själv med Tyra i bilen, och det gick jättebra. På vägen upp stannade vi för matpaus i Tönnebro, och på vägen hem i Gävle Bro. Tyra sov som en stock i bilen, vilken jag även hade räknat med lite kallt. I Gävle Bro träffade vi på bekanta som också var påväg hem till Stockholm efter en fjällresa, så jag fick lite hjälp med skruttungen, vilken lyx!

Vi har iallafall myst hela helgen med familjen. Många som ville träffa Tyra och hon har npg aldrig sett så många nya människor på en och samma gång. Men vi tycker båda att det alltid är jättekul att få träffa alla och att så många är nyfikna och vill träffa Tyra. Hon skaffade sig iallafall en favorit i helgen, morbror Jerri. Helt oskiljaktiga var dem hela lördagkvällen. Hon skaffade sig också en favorit i mammas "morbror" Micke, Tyra är ju dessutom pappas flicka, så det verkar som att det är just män som hon gillar mest! Vilket var mycket skönt eftersom hon varit fruktansvärt mammig hela helgen, första gången som jag märker av att hon faktiskt är medveten om mig och om vad som är hemma. Hon har nog haft lite hemlängtan för man kunde se hur skönt hon tyckte att det var att komma hem till det som hon känner igen och som känns tryggt. Men ett par resor upp till Sundsvall så kommer hon nog att känna igen sig varje gång vi kommer upp dit också. Men det tar väl ett tag.  Jag tycker mest att det är kul att hon faktiskt vet vem som är hennes mamma och vart hennes hem är!

Nu ska vi ta tag i en ny vecka som bjuder på en massa fixande med at välja inredning till huset, samt efterlängtat besök. Några kompisar till mig från USA som kommer till Stockhom i slutet av veckan och över helgen. Jag har jobbat med dem i USA och vi har inte träffats sen 2006, så det kommer verkligen bli en kärt återseende, jag längtar redan!

Här kommer lite bilder från helgen:

Tyra med sin stolta moster Jennifer!                  Tyra och morfar pratar lika mycket!



Min kusin Emma till vänster och lillasyster Jennifer till höger. Duktiga snowboardtjejer!



Tyra myser hos Micke                          Tyra gillar mammas småkusiner!


Mysigt hos morbror Jerrie, Stella är inte helt övertygad...

Tur att Stella har en snäll matte när hon blir sotis på vad husse har famnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0