Underbar söndag!

Oj vilken söndag vi har haft idag! Det har varit strålande väder och vi är precis tillbaka hemma igen efter en heldag ute i solen. Vi har ett naturreservat här i vårat område (som vi kommer bo granne med sedan när huset är klart!) som är underbart både sommartid och vintertid, iallafall om det är en bra vinter som iår. På sommaren finns det djur och bra badplatser, och vintertid plogar de sjön så man kan åka skridskor och skidor, dessutom finns det en enorm pulkabacke. En bra vinter som den här så påminner det ganska mycket om vintrarna hemma i Sundsvall. Jag önskar att alla vintrar var såhär, så Tyra kan lära sig att åka längdskidor och skridskor. Man ser hur barnen njuter nu av att kunna leka i snön och de åker t.o.m. längdskidor till skolan här! Det är dessutom en sånn här vinter det kommer krävas om man nångång ska lyckas åka Vasaloppet, som jag gärna skulle ge mig på nån vinter. Iallafall Tjejvasan. Det vore ju coolt att göra en klassiker nångång, men jag är osäker på om jag någonsin kommer vilja ge mig på Lidingöloppet......

Helgen har varit lugn och fylld med mys. I fredags var vi på utflykt till Djurgården med våra nya kompisar Alex och Olivia, och igår så var Ann här hela dan och förgyllde vår lördag. I sann Markusanda avslutades dagen med Melodifestivalen. Jag somnade till nån film och sedan så vaknade jag ganska utvilad eftersom Tyra bestämde sig för att sova 6 timmar inatt. Nu ska Markus baka nått säger han, jag hoppas på Tekakor för det är jag sugen på!

Visst vart det här ett riktigt Bullerby inlägg? Jag bjuder på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0