Blocket

Alltså, Blocket. Vilken himla bra grej det är. Jag kom ihåg när jag var liten och man skulle få tag på saker begagnat, då blev det till att lusläsa "köp och sälj" i Sundsvalls Tidning i jakt på tex en cykel (bäst var det ju på lördagar). Man visste ju aldrig hur dem såg ut, så man klippte väl ur ett par annonser, så fick mamma ringa runt, och så satte man sig i bilen och åkte runt för att spana in det man ville ha.

Nu är det ju en helt annan sak. Nu ser man ju precis hur sakerna ser ut, så risken att köpa grisen i säcken är ju liten, eller åtminstone risken att åka runt förgäves. Finns ju ingen anledning till att INTE köpa begagnat. Speciellt möbler till barn. Det är jag på jakt efter. IKEA har slutat sälja en bokhylla som jag vill ha till Tyras rum. Den matchar hennes spjälsäng, den är lite speciell och väldigt fin den där bokhyllan. Och självklart finns det en hel del till salu på blocket, för en mycket liten slant. Är det inte helt otroligt bra. Men det får vänta tills vi flyttat så vi slipper flytta runt på saker två gånger. Jag ska nog ge mig ut på jakt sedan på fler möbler till hennes rum, jag har en känsla och en föraning att barnmöbler slits i en väldans fart och byts ut efter några år ändå när dem blir större. Men en fin bokhylla ska hon ha så alla hennes böcker får plats. Hon får ju dels ärva mina böcker, det är ganska många, min lillebror förstörde en del av dem när han var barn, bla mina Alfons böcker, han kommer aldrig bli förlåten för det. Men Tyra har ju redan en ganska bra egen samling böcker som ska få plats, och fler ska det bli. Jag älskar att läsa, och jag hoppas vekligen att det är något som även Tyra kommer göra. Jag tror att den bra sak att börja med är att läsa böcker tidigt. Just nu är det lättast att läsa pekböcker och kartongböcker eftersom hon ständigt ska pilla på saker...

Madde tipsade om Barnens Bokklubb, nån annan som är med? Jag var med när jag var liten, och därav min stora samling böcker som jag har. Men jag tror nog att det är en av anledningarna till att jag gillar att läsa idag, att mamma köpte så många böcker till mig.


Kommentarer
Postat av: Linda

Har du kollat in Go´Boken? De har rätt så trevliga lärorika böcker...=)

2010-07-19 @ 22:57:45
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0