här kommer blonda faran




Hon vill mycket. Men kommer inte långt. Det kommer bli en händelserik sommar vad gäller Tyras utveckling gissar jag på. Dessutom skuttar hon på rumpan, ska försöka spela in det. Hon t.o.m tar sig framåt genom sitt skuttande. Hon vill verkligen framåt. Själv. Farligt.

Själv har jag spenderat dagen med blixtar och dunder. Tror jag haft migrän. Gissar på det iallafall, och det var inte kul. Speciellt inte när man är själv med Tyra som vill leka och utropa glädjetjut ibland. Har dessutom haft en ensam kväll hemma, typiskt när man mår dåligt. Men det är sista veckan Markus jobbar innan har en välförtjänt jättelång semester. Så jag får bita ihop. Men huvudvärken har börjat släppa sitt grepp om mig. Jag tar en tidig kväll helt enkelt och försöker klämma in en massa timmar sömn inatt, det gör nog susen.

Lillfisen sussar så sött så, hon somnar halvt däckad varje kväll vid halv åtta. Vet inte om det är värmen som gör henne så trött, eller allt nytt hon tränar på under dagarna. Eller en kombination. Tyra svarar lite mer på ord och fraser nu, hon börjar känna igen ord, och det märks! Hon härmar vissa, som; lampa, titta, mamma och pappa. Hon klarar inte av att få till dem till hundra procent, men hon får till ljudet och rätt konsonanter, så hon försöker iallafall. När man ber om en puss så får man det, när man säger titta så tittar hon upp. Ajaj och nejnej har hon också fattat betyder att man ska sluta med nått. Och när man säger Bra! eller Duktig!, så skiner hon upp som en liten sol. Hon fattar att hon gör nått bra eller får beröm, hur coolt är inte det! Ni ska nog se att hon blir lika pratglad som sin mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0