Torsdag

Det här börjar ju bli löjligt nu, vi är inne på tredje veckan med härlig sommarvärme som ligger på över 30 strecket. Man är ju inte bortskämd med en sånn här sommar direkt, så det gäller att njuta. Trots att det stundtals är ganska jobbigt med att det är jättevarmt här hemma. Men vi börjar lära oss nu, bada på dan, äta middag, plocka undan, och gå iväg för kvällsbad medan det blir lite svalare här hemma. Och att ha Markus hemma nu när hans semester har börjat är ju verkligen LYX! Vi hade ju planerat att jobba en hel del med vår trädgårdstomt medan husföretaget färdigställer vårt hus, vi flyttar in om ungefär en månad. men det går inte att göra några arbeten och fixa med nån tomt när det är såhär varmt. Så vi får passa på att göra utflykter och njuta av semester. Idag blev det en tur ut till Ingarö för att hälsa på en familj där, och vilken fin strand dem hade, trots att det var havet så var det ungefär 26 grader varmt, vilket är godkänt enliigt mig. Jag har nog aldrig badat så mycket som jag har gjort den här sommaren.

Vi är iallafall jättenöjda med att Tyra tycker om att bada, hoppas det håller i sig! Idag när vi skulle åka hem efter kvällsdoppet så visade hon så himla tydligt att hon var ledsen över att inte få bada mer, det är nog bland de första gångerna som hon visar preferens för att göra en sak så tydligt. Hon skiner upp som en sol när hon ser att vi ska bada, hon har blivit en riktig liten strandtjej. Inte konstigt med den här sommaren. De senaste veckorna har hon ju spenderat den största delen av hennes vakna tid på en filt på stranden. Och det är nog tur att vi sitter i skuggan hela tiden, det är ju tack vare Tyra, för jag har faktiskt inte bränt mig alls den här sommaren, vilket jag brukar göra.

Solen och värmen har Tyra börjat att hantera, eller, hennes kropp har börjat vänja sig. Det hon gör för att orka är att hon sover mer, hon sover nog en timme extra på förmiddan, och en timme extra på eftermiddagen. Häromdagen när det var extra super varmt så drog hon till med att sova 2.5 timme efter mellis, skönt ändå att hon vilar och tar det lugnt när det är som varmast.

Nä, nu ska jag ta tag i att planera morgondagens utflykt. Det blir nog en tur med Vaxholsmbåten från Tyresö ut till Nämndö, eller kanske en tur till kompisar som bor vid andra badstränder. Det är dels skönt med sällskap på stranden, men en bra möjlighet att få se en massa nya stränder nu när man har många soldagar att spendera. Jag vill så gärna åka ner till Mariefred och Tullgarns Slott, men det är nog för varmt fortfarande för det...

Ha det gott i värmen!


Dagens badtjej på Ingarö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0