tröttis

Idag är jag tröttis så det är en ganska seg dag. Jag har inte sovit många timmar inatt, inte Tyras fel, hon tog sovmorgon och sov som en stock inatt. Det var bara jag som låg och vred mig hela natten och inte kunde sova. Kan ha varit för jag drack kaffe och cola igår kväll. Inte bra. Jag har inte orkat gå ner till stranden trots att det är ganska varmt idag. Jag och Tyra har fått ägna oss åt stillsammare aktiviteter, som att gå till biblioteket. Eller, stillsamt och stillsamt. Tyra röjer ju runt vart hon än är just nu. På en vecka så har hon lärt sig att bemästra krypningen, och nu kryper hon som att hon aldrig gjort annat. Hon är överallt och jag är ständigt orolig. Nu när hon kan ta sig FRAMÅT så har hon bestämt sig för att hon ska ta sig UPPÅT också. Hon klättrar på allt, häver sig upp på allt som kan hävas upp på. Härom morgonen så hann hon få två bulor och ett jack i pannan inom loppet av två timmar. Härligt. Roligt är det iallafall att få ner leksakskorgen. vältra sig i ett hav av leksaker och sen krypa in i korgen.

Apropå Tyras inlägg igår, hon kanske håller på och får en tredje tand helt enkelt. Ser så ut, men då får hon nr 3 i nederkäken, jag trodde dem fick 2 nere och sen 2 uppe, men så kanske det inte är. Hon bajsar äckligt iallafall. Men det är konstigt för med de andra två tänderna så märkte vi inget alls. Det var min mamma som såg att hon hade tänder, vi hade inte ens sett det.

Det blev iallafall lite boklån idag, bla "ellen och olle sjunger" böcker, jag har vart sugen på att köpa dem, men nu tänkte jag testa lite hemma och se vad hon tycker. Det är de vanligaste barnvisorna som böcker, så varje sida är en del av visan, så kan man liksom sjunga sig igenom boken, och få illustrationer till sången. Jag tror Tyra kan tycka att de är ganska spännande. Alla böcker hon får låna är pappers och kartongböcker. Annars kommer vi bli skyldiga biblioteket en massa nya böcker eftersom allt som är papper ska rivas sönder enligt lilla fröken.


Tyra har som sagt svårt att sitta still. Häromdagen så lyckades hon kila in benet under vagnen och fotstödet. Hon var nöjd.

väljer böcker på bibblan

försökte få en bild på Tyra och vilka böcker hon valt men.....

...hon hade annat för sig och vägrade sitta still för ett litet kort

men tillslut så kunde vi läsa böckerna vi lånat iallafall. Tyra gillade Max kaka boken, för det fanns en vovve i den. Hon gillar vovvar.

Kommentarer
Postat av: Maria

hehe. Maxböckerna är störtsköna. Vi har en hel trave. :D Men jag visste inte att dom finns som kartongbok.

2010-07-28 @ 07:16:58
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0