Å hej och hå

Här hemma har vi hållt på och packat och planerat ikväll. Tyra döps ju på lördag och jag ska puttra upp själv med henne i bilen imorron, spännande. Tyra brukar ju tokstirra på mig när jag kör, så det blir väl en ganska lång stund som jag kommer va iakttagen imorron, förhoppningsvis blir hon uttråkad fort och somnar. Man kanske ska köpa en CD med barnsånger, undra om det skulle funka? Väntar in dopet först för att se om hon kanske får nått sånnt då, annars så blir det nog ett CD köp innan hemresan på söndag. Man skulle kunna tro att det är Tibet eller Myanmar som vi är påväg till eftersom jag har med mig en hel kasse med barnmatsburkar, som om det inte skulle finnas i Sundsvall.....men vi hade dem hemma och jag tyckte det va dumt och onödigt att behöva tänka på att köpa mat det fösta jag gör, så jag packar ner allt vi har :) Man skulle kunna säga att det är lite av en röd tråd här hemma nu när jag har packat oss två tjejer, ALLT, har fått åka med. Enklast så.

Tyra har haft en toppendag idag. I går var hon trött och gnällig, med efter att ha sovit många många timmar idag på förmiddagen så vaknade en ny Tyra upp. Hon har haft en toppeneftermiddag med ett stort leende på läpparna och sittandes i timmar. När jag inte sitter bredvid så får hon fortfarande sitta i amningskudden, lite fegt kanske, men det känns bäst så. Hon har också försökt sig på att ta sig framåt på magen, men det går inte bra för henne. Hon blir arg och frustrerad, men är väl lika bra det så kanske hon lär sig så småningom. Det krävs nog en hel del vilja för att lära sig att ta sig framåt. Och vilja verkar ju den här tjejen ha. Såpass att hon ibland håller på att ge mig tinnitus när hon går upp i sin klagansfalsett. Hualigen.


pillar och donar och joxar

ligga på snedden är poppis just nu. Saknar hon att ligga i magen kanske :)

Nu så försvinner vi som sagt ett par dagar, men jag återkommer med en massa kort från helgen. Men ni behöver inte oroa er, vi har den starkaste bebisen av dem alla med oss, hon kommer styra upp eventuella bråk och missöden:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0