pillermaja

Tyra är en riktig liten pillermaja, och kan pilla med nått länge om hon hittar nått som är intressant. Precis som sin mamma så verkar hon styra med tungan eftersom man ser hur den far åt det ena och det andra hållet beroende på vart hon ska styra händerna. Jag gör likadant när jag tex spelar TV-spel, ser nog ganska roligt ut.

Majskrokar och små bitar av smörgåsrån är en riktig lifesaver här hemma, tack vare goda råd från vänner, och det funkar alltid att ge henne nått utav ovanstående för att underhålla henne. Majskrokar kan rädda många blodsockerfall i vagn och bil, och är ett utmärkt tillhygge efter maten om även jag har lust att laga mat och äta. Får hon majskrokar så hinner jag dels plocka undan efter Tyra, laga min egen lunch, äta min lunch och plocka undan efter mig. Helt otroligt. Smörgåsrån i små bitar håller henne sysselsatt riktigt länge, och hon har blivit en riktig hejare på att finurla ut hur de små bitarna ska ta sig till hennes mun. Fast det viktigaste med rånen för henne är nog själva pillandet....


mmm, majskrok

fullt koncentrerad på att få in den sista lilla biten av kroken i munnen

pillandes på smörgåsrån


tack för maten staten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0