6 km lycka

Idag hände det äntligen. Jag tog modet till mig och gav mig ut på den första löprundan sen graviditeten. Jag slutade ganska tidigt att springa eftersom jag dels var konstant trött de första 2 månaderna jag blev gravid, och dels för att jag märkte hur mycket sämre det gick att springa. Så det har väl gått nästan exakt ett år sedan jag senast snörade på mig skorna och sprang.

Målet för iår får bli en bra miltid, kanske Tjejmilen och Hellasloppen får bli mina enda race iår, känns som en lagom start. Nästa år kanske jag ger mig på Stockholm Halvmarathon. Sara, jag kommer aldrig blir galen (och vältränad) nog att springa ett marathon, tyvärr. Jag har inte psyket till det. Krävs ett snäpp till i hjärnan och benen som jag har försökt komma upp till men som liksom aldrg funkar.

Dagens runda blev 6 km. Det kommer bli min "målrunda". Jag utgår från den nu ett par veckor framöver och försöker förbättra tiden där. Sedan får det bli milrundorna som tar över i sommar. Vill gärna få en bra tid på milen innan nästa vinter. Sedan får jag väl lägga in lite långpass nån gång i veckan också, typ 10-15 km eller nått, bara för att få lite mer kilometer i benen, tills nästa år. Dagens tid blev 42 minuter. Så det gick väldigt sakta, men det var skönt!


Glad och pigg innan


extremt trött efteråt

Kommentarer
Postat av: Natasha

Hej, kul med första löppasset :)

hoppas Tyra mår bättre!

/Natasha

2010-03-24 @ 19:08:06
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: Kia

Åh, så härligt med lite löpning! Nu blev jag inspirerad!

Jag ska själv våga mig ut på en riktig runda någon dag, jag inväntar lite plusgrader, något annat fixar inte mina lungor.

2010-03-24 @ 20:20:19
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Sara

Åå va du är duktig! Men hur sjutton orkar du med 6km första gången på ett år din galning!?! Jag tror jag började med 1km och var helt död efter det ;) Inte långt kvar till marathon. Utmanar dig på att springa halvmaran i sthlm i september, är du på? TID FINNS!

2010-03-24 @ 22:16:35
URL: http://mamasarita.blogg.se/
Postat av: Julia

Kan du inte springa Vårruset med oss på jobbet? Vi är jättemånga! 1 juni. Å så får vi röda "fullt förtroende för förvaltningen i staten" t-shirtar, bara en sån sak kan man ju inte missa ;)

2010-03-25 @ 08:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0