avundsjuka

Jag fick mina första adidasbyxor på julafton när jag var 14 år. Jag och min bror Jerri hade tjatat och tjatat och önskat och önskat. Vi var långt ifrån de första som fick vår adidasdress. Det var ju det hetaste modet på högstadiet i Sundsvall, adidasbyxorna. Men tllslut så fick vi en varsin dress på julafton, byxorna hade som ett "pressveck" mitt på, kom ni ihåg? ( byxorna med knapparna längs hela sidan ville man inte ha, de var nämligen billigare, ansågs lite snålt och bondigt att ha dem). Iallafall. Tyra fick sin första adidasdress julafton 2009 av farbror Matte och Jane. Hon var en vecka gammal. Vad är rättvisan i det?


Dagens Tyra: engelsk fotbollshulligan (Tyresö FF har ju gått upp i Damallsvenskan, så det passar extra bra just nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0