Det här betyder städa!



Tyra sover som bäst utomhus, att ta ut insatsen och lägga henne i den på altanen är därför en smått genial idé. Jag längtar tills all snö är borta och jag enkelt kan dra vagnen och ställa där. Är för jobbigt nu med all snö och att dra vagnen genom lägenheten känns överkurs. Ännu en anledning att längta tills huset är färdigt.

Iallafall, för mig så betyder en timme utan att Tyra är vaken att jag kan plocka, städa, tvätta osv. Får jag tid över efter det så blir det oftast så att jag sätter mig framför datorn nån halvtimme och tex bloggar. Markus kan för allt i världen inte förstå hur jag kan påstå att jag inte lyckas laga middag och lunch när han inte är hemma, när jag de facto tex har tid att blogga. Det är ganska svårt att förklara. Men det bara är så, en halvtimme framför datorn är fritid. Laga mat är jobb. Och att äta är sist på prioriteringslistan, att städa och plocka och sånnt går liksom före. Nu blir det förmodligen en del kvällar här framöver då jag kommer behöva fixa mat själv om jag ska äta nått, som tur är så har jag lite matlådor i frysen. Annars så är ju mackor och fil en UTMÄRKT middag.

Idag gjorde vi avropet av huset vilket innebär att vi valt ALLT, allt är klart. Nu hoppas vi på att huset är klart redan i juli/augusti. Jag kan även meddela att Tyra även i fortsättningen kommer att kunna bada i badkar, och i ett stort sådant. Vi valde nämligen att bygga större badrum :)

Nu har min unge bajsat så mycket så det luktar ända hit, bajsfest! Det är kul varje dag med bebisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0