Pyssel!

Pyssel har vi sysslat med här igår kväll. Jag har ju inget som helst tålamod med tyckte ändå att jag höll nästan hela vägen ut den här gången. Vi har gjort avgjutningar på Tyras fötter och händer med gips, jag återkommer med resultat och betyg på hur det gick när vi är helt klara. Men en sak är säker, det blev bättre än jag trodde. Dessutom var lukten från trolldegen ljuvlig, tog mig direkt tillbaka till dagis. Kul när Tyra blir större och man kan leka med trolldeg. Eller, kul för Markus som kommer få leka med trolldeg med Tyra. Jag kan göra degen, så himla kul med karamellfärgen......

Dagens stora besvikelse måste vara utetermometern som visar på minus fem, seriöst?

Här hemma ska vi ta tag i och ta några sista beslut gällande huset, vi har några veckor på att göra lite ändringar som vi kommer på allteftersom. Som att den det där skärmtaket som vi skulle betala 8000 kronor för finns på bauhaus för 3000, och det där badkaret som vi skulle betala 18 000 kronor för finns att få tag på för halva priset. Vi vill inte ha ett bubbelbad (låter mycket, kostar mycket, jag nöjer mig med bubbel på badhuset) utan ett stort hörnbadkar så hela familjen får plats i det. Nästa steg är att börja titta på möbler, men det verkar helt omöjligt att få med Markus på. Han tycker att vi ska bo in oss lite först, vilket är klokt. Men jag vill ju ändå sondera marknaden typ.

Tyra har börjat att känna igen och föredra vissa låtar. Favoriterna är Krokodilen i bilen och en Kulenatt. Helst ska man göra alla rörelser till. Skitkul tycker hon. Som tur finns alla låtar på Spotify så man kan spela lite för henne när man känner att det är nog med att sjunga själv. Men eftersom att Markus kommer agera lekfarbror i framtiden med sin gitarr så funderar jag på om det börjar bli dags att införskafffa en Barnkammarbok, dem kommer ju med både CD och noter. Perfa. Jag kan bistå familjen orkester med att spela, gurka eller triangel, det är jag en hejare på. Vi skulle kunna bli en travelling family med häst, vagn och tält.


På önskelistan


Kommentarer
Postat av: Maria

Den boken är kanon.. många fina bilder i den också. Skivans kvalitet är väl lite sisådär tycker jag men huvudsaken är ju att man kan lära sig sångerna från den.

Efraim fick den boken när han fyllde ett år och den är sönderläst sedan flera år tillbaka :)

2010-03-22 @ 12:07:42
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0