Vardagsrum?

Sakta men säkert så förvandlas alla våra rum till Tyras rum. Hon tar över. Boar in sig i vart enda hörn av lägenheten. Nu senast har hon tagit över en stor del av vardagsrumsmattan. Där har hon slängt ner några leksaker som är roliga när man ligger på magen. Hon har helt enkelt fixat sig en plats för magliggning. Perfekt när babygymmet och att ligga på rygg blir lite långtråkigt.



Idag var vi på öppna förskolan för första gången, de har speciella tider för små bebisar. Jätteskoj! Mest utbyte hade nog jag av det, vi gick dit med Natasha och hennes lilla Douglas. Tyra är ju väldigt förtjust i just killar. Men sångstunden va skoj tyckte hon, speciellt när alla sjung två sånger som hon känner igen, som vi brukar sjunga för henne här hemma. Men mest facinerad var hon av mamman bredvid mig som kunde alla rörelser till alla sånger. Jag har lite kvar att lära innan jag kan impa på Tyra när det gäller barnsånger, och då är det inte bara rörelserna som jag syfter på, utan även sångrösten. Iallafall så har hon totalt däckat efter det, men en kort paus för att äta och gnälla lite. Hon sover fortfarande. Sovit förbi alla vanliga mattider som vi har på kvällen. Blir spännande att se om hon tänker sova inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0