Det tog 13 år, men nu förstår jag.

Ja, veckan börjar dra mot sitt slut och min pappaledighet likaså. I morgon är Linda ledig och vi båda är hemma så då lämnar jag tillbaka bloggen, men innan dess har jag lite tid kvar att skriva på. Jag inser nu att jag är utbildad för det här, att vara pappa. Det var det här jag gjorde lumpen för att lära mig, det där med storskalig invasion från Öst var ju bara blaha blaha. Jag är nu övertygad om att vi har, eller rättare sagt hade, allmän värnplikt för att unga män ska lära sig kunna ta hand om sina barn själva. Därmed öka chanserna för en frisk population och fler medborgare i Svea rike.

För under denna vecka har jag, som i lumpen fått lära mig att mat är en lyx och är den dessutom varm en ren delikatess. Jag är glad över att jag lärt mig sova när som helst och var som helst, då även minsta sömn ger resultat. Att duscha under veckan har jag vid ett tillfälle tillämpat så kallad "jägardusch", dvs att man först duschar 30 sek för att blöta in sig. Tvålar in sig under 30 sek för att sedan skölja under 30 sek. Jag tror tom Gunde skulle varit impad.

Att man sedan haft nytta av visst strategiskt tänkande och planerande för nästa steg går igen i allt. Linda tyckte jag hade spridit ut kräkhandukar över hela lägenheten. Men det var bara ett steg till att vara förberedd, likaså har jag alltid en flaska med uppmätt vatten i kylen och doceringsasken fylld med ersättningspulver. Jag lärde mig, efter direkt feedback, att alltid ha en napp i reserv då jag tappade bort en vid babysimningen. För det lärde vi oss att alltid ha en reserv sparad, "ett ess i rockärmen" som vår kapten sa. Så nu förstår jag vad mina 15 månader i grönkläder var till för! Tjejer tycker ofta att killar pratar lumpen och lumparminnen, men ni ska vara glada att vi varit där. För då är vi bättre lämpade som föräldrar, enligt mitt sätt och se det.




Keep it simple, stupid! -ett annat militäruttryck.




På besök hos farfar och Atos idag.




Nyblivna vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0