moder natur?

är det inte konstigt att man älskar att se sitt barn sova? Att man varje gång man ser ungen sova blir helt kär och fylls av värme. Det måste ju vara naturens sätt att ladda upp en med kärlek medan man får en liten paus? Varje gång jag sitter och tittar på Tyra när hon sover så kommer jag alltid till slutsatsen att HON måste vara världens vackraste. Hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag alltid fram till det.

Dessutom så kan jag inte sluta att förundras över det faktum att jag klarar av att hålla denna lilla varelse vid liv dag efter dag, helt utan träning! Ingen akademisk examen, ingen trainee tid, ingen provanställning, utan här fick man anställning på livstid. Varje gång hon sover så symboliserar ju det att vi dels lyckas hålla henne nöjd och glad, hålla henne torr, göra henne mätt, göra henne sömnig. Tyra ler ibland när hon sover, det är så sött. Jag tror hon drömmer om mamma och pappa då :)


just nu ser det ut såhär hemma hos oss. Tyra somnade i soffan mitt under Nyhetsmorgon. Hon satt och tittade och vart arg för det som hänt Ship to Gaza. Jättearg vart hon. Men sen när det var dags för Sporten och man gick igenom Lagerbäcks Nigeriamatch så somnade hon, så tråkig tycker hon Lagerbäck och hans spel är. Jättetråkigt.

Kommentarer
Postat av: Kia

Åh så fint skrivet! Jag kunde inte ha sagt det själv.. Här har vi nyss haft en monsterläggning där man stundtals velat slita av sig håret, men i samma stund Minna somnade försvann all frustration och jag kunde bara känna KÄRLEK till den vackra lilla flickan som sov så sött i sängen.. =D

2010-05-31 @ 20:50:21
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0