Nu börjar det märkas.

Som ni säkert märkt har inte bloggen uppdaterats under dagen. Det beror på att vi både har varit på babysim och hälsat på min kompis Thomas med lille Theo, tack så mycket för haklappen och maten!! Theo är snart 1,5 år och jag förundras hur mycket som ska hända från nu tills Tyra är lika gammal. Det går verkligen supersnabbt. Nu känns det som det gått extra snabbt just för Theo. För att jag aldrig fått arslet ur och hälsat på honom förens idag. Något jag skäms över men nu är det gjort, hoppas han förlåter mig bara.

Babysim var en upplevelse det också så det är inte bara Tyra som blev trött efteråt utan även pappa behövde varva ned efter en stressig morgon. Tyra hade den goda smaken att bajsa ordenligt på vägen från bilen in till babysimmet också, men ska man bada är det ju lika bara att skita innan.

Det märks att fokus inte är på topp längre in i veckan, sömnbristen gör sig påmind i små detaljer. Som att matskeden hamnar i sophinken, nappar tappas bort (med förödande konsekvenser, det hade varit bra att ha kvar den efter babysimmet) t ex. Däremot börjar jag få mer grepp på mattiderna och sömntiderna och där skilja på tröttgnäll och hungerskrik. Men jag har bestämt mig för en tidig kväll ikväll, så efter detta inlägg väntar kudden!!



Redo för rond ett i simhallen, (notera även Lindas nyinköpta foto på kylskåpet).





En glad fis som sitter upp!




Tyra tappar hår, precis som sin far. Som tur är för Tyra har hon framtiden för sig och det kommer växa ut igen. Själv har jag gett upp hoppet om det. Men det här är lämningarna efter ca en halvtimmes jollrande i sängen idag, inte ens jag fällde så snabbt.


Kommentarer
Postat av: linda

Gud vad söt hon är den ungen! Måste vara fruktansvärt lik sin mor!

2010-05-05 @ 21:07:39
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Mackan

Eller sin far... Linda det är fult att kommentera sin egen blogg. Fast det är iofs enda sättet för dig att göra dig hörd nu. HA-ha ;)

2010-05-06 @ 10:19:24
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Thomas & Theo

Theo (och jag) förlåter dig för den här gången, men det måste bli bättre frekvens på träffarna än så här. Vi kommer förbi och tittar på tomten/huset någon dag.

2010-05-06 @ 22:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0