sommar i luften och hjälp med vår lilla gröthatare

Det varma och vackra vädret fortsätter här i huvudstaden. Dagens sommarvärme gick rakt in i själen och nu så har jag förhoppningar om att det kanske blir sommar trots allt. Det har varit en underbar dag, med barn i klänningar och shorts, halvnakna tonåringar och en konstant grilllukt som sprider sig här under kvällen. Finns det nått bättre än försommar?

Tyra och jag började dagen med en fika vid Tyresö slott, på Notholmen, med Frida och Sara. Sara som varit utvandrad till USA har jag inte sett på två år, alldeles för lång tid. Så vi hade såklart en massa att prata om. Hela slottsparken var full med familjer med picknick filtar, och det var massor av båtar vid gästhamnen, jättemysigt! Hade det varit juli så hade jag hoppat i vattnet. Kanske.

Efter det långa fikat så tyckte jag och Tyra när vi kommit hem att även Markus behövde fika. Han hade huggt lite ved eller nått sånnt vid tomten (jag tror han mest pratat med våra nya grannar, hihi). Så vi gick direkt vidare till nästa fikahak här i Tyresö Strand, Claras vid strandtorget. Är det fint väder måste man ju maxa fikakontot.

ALLA har som sagt grillat här ikväll, utom våran lilla familj. Vi har istället roat oss med att städa :( Vi har visning av lägenheten imorron så vi har Cillitbangat hela kvällen. Stackars oss. Men nu är det gjort.

Tyra hatar gröt. Och då menar jag inte att hon ogillar det lite och spottar ut och grimaserar. Hon hatar det på riktigt och blir alldeles förtvivlad när vi försöker ge henne det. Vi har försökt med fruktpuré i gröten, men det funkar inte. Hon har hittills provat havregröt och banangröt, coh hon hatar båda likvärdigt. Ikväll när vi försökte ge henne lite gröt med ganska rikliga mängder fruktpuré blev hon jätteledsen och helt förstörd. Någon som har har samma erfarenheter, eller några tips och råd? Hon gillar ju allt annat som vi ger henne. Vår lille gröthatare.


Tyra är expert på att fika. Idag så hällde hon i sig en hel burk colalight, tryckte i sig en morotskaka och avslutade med en Daimstrut.

Sådan far sådan dotter.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror nog det är så att det bara är att acceptera att alla inte tycker om allt. Jag skulle ha skippat gröten tills vidare o försökt igen om nån månad när hon förhoppningsvis har glömt den och är redo att prova igen utan "fördomar".



I övrigt lät det som en härlig försommardag! Det är rätt åt er efter en tuff vinter! :D

2010-05-16 @ 07:00:07
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0