tillbaka

och här hemma är det fortfarande varmt! Underbart vårväder, gräsmattan har tom växt några centimeter sedan vi for i torsdags, nu är det vår på riktigt! Man kan nästan se hur knopparna håller på och brista på alla träd och växter, det är nog inte många dagar kvar tills allt blommar och allt blir grönt och skönt igen. Jag har längtat ihjäl mig till den här sommaren.

Tyra är iallafall helt klar med sin sommargarderob nu känns det som. Efter en del shoppingrundor med de mest shoppingtokiga i vår familj så kom vi hem med stora och många kassar med kläder till Tyra (och lite till mig också, hihi). Vi som gick till Birsta var tvungen och ringa ner först pappa som fick komma en sväng och hämta lite kassar och sedan fick Markus och min bror komma och hämta lite fler kassar för att vi skulle klara promenaden hem. Tyras vagn höll helt enkelt inte måttet för vår shoppingextravaganza. Skönt att ha införskaffat saker som solskyddsdräkt och lite sommar tights och klänningar och färgglada T-shirts. Allt i strl 74. Det verkar vara det som gäller för lilla fröken snart, känns onödigt att handla strl 68 och så kan hon bara ha det i två eller tre veckor till.

Tyra ska döpas i juni och vi var och träffade prästen i fredags, mycket man ska tänka på som jag inte hade kunnat föreställa mig, som vem/vilka ska läsa vissa texter, hälla vatten etc. Vi får fundera på det nu veckorna som kommer helt enkelt, det är kul att man kan inkludera många i själva dopakten, blir det kanske mindre tråkigt att titta på. Jag är iallafall nöjd med de tre psalmer som vi valde, men det var inte lätt det heller.

Förutom kyrkan och shopping så hann vi träffa lilla Julius igen som bara blir sötare och sötare. Julius mamma och pappa är två lugna varelser, vilket även Julius blivit. Tyra är ju snäppet livligare, hihi, tror att Benny fick fullt upp att hålla i när jag lämpade över sprattel Tyra till han. Tyra har stortrivts hela helgen och varit så bortskämd med att nån har burit och pratat med henne. Hon har nog varit som en stor solstråle med ett konstant leende i fyra dar. Markus ska vara pappaledig med henne nu den här veckan så han kommer ha mycket att leva upp till om han ska lyckas underhålla henne på samma nivå som min familj gjort i flera dar :)


svårt att få dem att titta samtidigt in i kameran.....


Tyra med sin gammelfarfar!


min lilla kusin Elin med min stora bebis


Elin älskar bebisar, jag tror vi har hittat en framtida barnvakt!

Det gick faktiskt över förväntan att åka upp med henne i bilen. Jag var orolig att hon skulle lessna fort och bli gnällig, men hon sov större delen både dit och hem. Vi åkte på kvällen upp, vi trodde vi skulle hinna till typ Tönnebro innan det var dags för sista kvällsmålet, men vi kom bara till Uppsala, ibland måste man bara älska att resa med barn :)


Tyra är redo för roadtrip!

Nu i veckan ska jag gå lite utbildningar och kurser på jobbet, så jag lämnar över världens roligaste jobb till Markus i en hel vecka! Blir kanske lite mindre bloggande, men jag ska uppmana honom att ta "blogg vänliga" kort så jag kan uppdatera lite om vad dem två knasbollarna hittat på på dagarna. SOM jag kommer sakna Tyra, hoppas det blir uthärdligt iallafall.

Kommentarer
Postat av: Kia

Vad roligt för dig att få gå på lite utbildningar och vad roligt för pappan att få vara lite hemma..

Hoppas att du får en fantastisk vecka även om det måste vara tungt att vara ifrån den lilla..

2010-05-02 @ 20:30:20
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0