varmt

varmt varmt varmt. Vem som lider mest, Tyra eller jag, är lite oklart. Jag blev iallafall varse (och halva Sickla) igår om vad Tyra egentligen tycker om att vara varm. Det vart till att springa in på HM och akuthandla en linneklänning som hon kunde ha istället för body. När vi kom hem fick hon ligga i skuggan i vagnen och det tog inte många minuter innan hon blev på bra humör igen. Så nu vet jag det. Idag har hon varit så nöjd i vagnen med att bara ligga i body och stundtals bara i blöjan. 25 grader i skuggan idag och tryckande värme. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Bäst är iallafall de varma och ljumma kvällarna då Markus och jag kan filosofera på altanen och planera bla hur vår nya stora altan ska se ut.

Vi promenerade till babysimmet idag. Det är långt dit. Men det var 20 grader imorse så jag tänkte att det vore så skönt med en morgonpromenad. Tyra gjorde sitt första dyk idag, hon är så duktig! Jag är fullt övertygad om att det är bra att vänja henne vid vatten, och att hon nu fattar att man inte andas under vatten känns ganska betryggande inför sommarens bad. Dessutom så märker man hur mycket mer avslappnad hon är i vattnet nu, att ha vattenvana tycker jag är jätteviktigt. Jag vill helst att hon lär sig simma så snart som det är fysiskt möjligt, och det är visst ett par år dit eftersom huvudet är för tugnt för dem att hålla upp. I sommar ska Tyra iallafall träna på att vara i vattnet med flytväst. Men nu vet ungen iallafall hur man ska undvika kallsupar, ett framsteg. Promenaden hem kan bara beskrivas som olidligt varm. jag tog desstutom en extra omväg och gick över Gammelström och Alby hem, vilket är en liten nätt promenad på typ 8 km, jag var ganska svettig när jag kom hem.


Tyra sover under morgonens promenad till Tyresö Centrum och babysimmet. Fötterna rakt upp, även när hon sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0