snuvan besegrad!



och här ovan är beviset! En glad och pigg Tyra utan snuva. Vi har haft två jobbiga nätter med lite sömn, jag såg inte framemot en tredje. Så vi är ganska lättade alla tre att det är över, för den här gången, och vi kan återgå till att sova på nätterna.

Vi börjar sakta men säkert att bo in oss i huset. Det betyder dock inte att vi fått upp tavlor och sånnt än, det vart en set back när jag inte fick tag på de tavellister som jag ville ha, då gick liksom luften ur att få ordning på väggarna, vill göra klart allt på samma gång. Men det kommer, så snart jag köpt de lister som vi (läs jag) vill ha.
Grannarna har förhoppningsvis också lärt sig att uppskatta att Tyra sitter och vinkar till dem varje eftermiddag, mycket spännande som händer på gatan, och har man snälla föräldrar som fixat fönster som går ner till golvet så måste man ju utnyttja det.

Var och petade på en klänning till Tyra idag. På den öppna förskolan vi var på häromdan (som dessutom gav Tyra snuva och dit vi ICKE ska gå igen) hade ALLA småtjejer klänningar. Jag skämtar inte, ALLA. Men jag fattar inte, vad har man under, en body? Tyra snurrar ju runt sin egen axel hundra ggr per dag, hon kommer ju virra in sig i en klänning. Och strumpbyxor? Dem har ju inget halkskydd, hon kommer ju glida runt och ramla onödigt många ggr. Nä, Tyra får även fortsättningsvis klä sig som vanligt folk och ha klänning när hon ska va fin. I norrland kallar man ofta strumpbyxor för KALASbyxor, och det är precis vad dem är i mina ögon. Till för kalas.


Hej hej. Extrapoäng för vovvar och mopeder.

Pappa, vart är du?


pyjamasen fanns kvar!

Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Wilda brukar ha en linnebody under och sen en kofya över. Hur söt som helst

2010-09-10 @ 07:15:13
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Maria

Har man en väldigt smal flicka är det fiffigt med strumpbyxor och sen en två nummer för liten kjol eller en klänning på det. Det är mycket att lättare att hitta som passar än brallor. :)

Fast sen när dom springer utomhus o ramlar varannan meter så tappar man poängen med strumpbyxor för då går det givetvis hål på dem.

2010-09-10 @ 17:58:23
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0