varför springa?

jag hade lovat mig själv att på lördag blir det sista loppet. Nejdå, blev precis uppringd och lockad med en picknick korg om jag även springer Topploppet i oktober, 10 km i Hagaparken. Nåja, ska väl vara för att jag får springa förbi Viktoria och Daniels hus som jag går med på det, och picknick korgen såklart. Men det blir tametusan sista loppet. Sen ska jag börja träna pump och gympa på Friskis och bara springa ett par ggr i veckan. MEN, det finns ju vissa saker som är så otroligt roligt och bra med att träna, och då speciellt löpträning, och det är viktras. Finns nog inget min kropp svarar lika bra på som löpning. Sen jag satte igång på riktigt i slutet på juli/början på augusti har jag tappat nästan 4 kilo. Och då har jag inte överhuvudtaget dragit ner nått gällande kosten, det funkar inte när man behöver kolhydratladda. Däremot tänkte jag vara stenhård from nästa vecka med att dra in på kolhydrater åtminstone de dagar jag inte ska träna, och på så sätt kanske jag kan gå ner de sista kilona lite snabbare innan jag når målet med startvikt. Jag har gett mig själv ett år. Det känns som om jag kommer klara det på utsatt tid. Men att få på sig gamla jeansen verkar svårt, tror mina höftben har utvidgats en meter sen jag fick barn. Men det går visst också tillbaka, men det tar mycket längre tid.

Ska lägga in lite bilder på Tyra sen, känns som om det var en evighet sen. Vi har vart på babysim vilket innebär att hon sover flera timmar i sträck nu mitt på dan. Hon blir helt slut. Men maken till lycklig bebis har jag aldrig sett som när Tyra får vara i poolen, hon fullkomligt älskar det.



ska ta en sväng förbi lindex sen om se om den här pyjamasen finns inne i Tyras storlek. Hon växer så det knakar och helt plötsligt har hon typ ingen pyjamas. Och jag har en rolig värdecheck som jag fick när jag gick med i Lindexklubben att betala med. Gillart!

Kommentarer
Postat av: Natasha

hehe, jo jag känner igen det där med höftbenet, inte otroligt att själva förlossningen ändrade kroppsformen. Jag menar, hallå en hel bebis passerade liksom igenom där ;)

2010-09-09 @ 15:39:37
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: Sofia

vikken härlig blogg!!!äntligen ngn med en tjejbebis oxå så man kan få lite klädesinspiration...kram PT Sofia

2010-09-12 @ 08:18:03
URL: http://traningskoll.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0