virrig

jag är en virrpanna utan dess like, det är värre än vanligt idag. Tyra och jag började iallafall dagen med babysim. Det var lika roligt som vanligt. Dock så blir man ganska trött av att simma, både som liten och stor. Som stor är det mycket att ordna med och komma ihåg och så, och speciellt att skynda på eftersom de små blir kalla och ledsna annars, och för att det är smockfullt i omklädningsrummet jämt så man vill liksom inte såsa heller. Iallafall, jag lyckades sätta på blöjan fel på nått sätt efter simmet, vilket resulterade i att Tyra bajsade och kissade ner sina byxor. Men jag tackade en liten stjärna att jag träffade Madelene och Lukas i Sickla, som så snällt lånade ut Lukas extrabyxor till oss. Jag hade såklart inga med mig eftersom jag inte hade skötväskan med mig. Jag brukar alltid åka hem direkt, fort som tusan, efter simmet så Tyra får äta och sova. Men idag så ville jag förbi en affär innan vi åkte hem.

Tyra som brukar sova så sött och bra efter simmet släppte alla dem planerna när hon träffade Lukas. Hon bestämde sig för att vara i sin lilla Twilight Zone, varken sovande eller vaken. Hon gick in i ytterligare en dimension när hon träffade kompisen Olivia och hennes pappa också, inte en chans att jag sover nu tänkte nog Tyra. Även fast Olivia nog tyckte att Tyra var jättetråkig och jättetrött, men Tyra kompenserar det med extra pill i ögat och slickande nästa gång dem ses. Själv var jag lagomt stressad (därav virret kanske) eftersom jag hade lovat Markus lunch. Stackarn spenderar sin lediga dag med att flyttstäda lägenheten (han valde det själv). Efter att ha köpt lunch till honom så kör jag såklart fel, jag åker hem till huset istället för lägenheten, så i baksätet ligger hans mat och kallnar. Men sent omsider så blir han utfodrad, Tyra vaknar alldeles för tidigt, och jag får en speedad bebis här på eftermiddagen. Nu sover hon som en stock, snarkar tom så jag hör det in till köket, så hon kommer vara mycket pigg ikväll, men glad.

Jag tänkte att vi skulle passa på och handla lite saker på Babyland ikväll. Det är visst löning imorron förstod jag när lönebrevet damp ner i brevlådan idag, och det finns inte en chans på jorden att jag åker och shoppar på en lönehelg. Never, jag blir skogstokig. Jag ska tvinga Markus att handla ett vattenpass också så jag kan få upp lite grejer på väggarna som jag väntat på.

Hoppas ni alla har en bra torsdag, för mig kan det bara bli bättre liksom. Som nu, kaffet är klart och nya Mama ligger på köksbordet.


ser inte även Tyra lite virrig ut idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0