putting my dancing shoes on

Tyra var måttligt road att få på sig skor. Efter att ha varit nästan naken och barfota de senaste två månaderna så tyckte hon nog att det var märkligt med så mycket kläder. Men jag tyckte att skorna funkade perfekt, Tyra kommer nog övertygas om det också.

Tyra har börjat hitta sina små smultronställen här hemma nu när hon kan krypa. Pappas tidningssamling på toaletten är en favorit, skohyllan som bjuder på många goda och långa skosnören, och så alla ställen som små barn inte ska vara vid, som eluttag. Vet inte hur många ggr per dag vi säger nej och ajaj så fort man ser vad hon är påväg mot, men det som är positivt är att hon lyssnar och gör som vi säger. Fast under protester, såklart. Vi flyttar ju nästa vecka så det känns dumt att börja barnsäkra lägenheten, det får vänta till huset. Då ska alla eluttag säkras, och vi slipper hålla koll på vart hennes små fingrar är påväg.


seriöst? vad har jag på fotenn? Vart tog mina kompisar vägen, mina småfossingar?


men dem funkar!

Vi köpte Tyras skor på Vincent Shoestore (på odengatan), jag tyckte dem var jättetrevliga, så jag gör lite reklam för dem. Vi fick jättebra hjälp med att mäta fötter och skor och resonera fram vilka skor som skulle passa Tyras fot bäst. Det är ju viktigt att dem är stabila på fötterna när dem ska lära sig gå. Dem här skorna går upp en bit över hälsenan och fixerar foten stadigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0