Helg

Helgerna går alltid så fort tycker jag, trots att jag inte jobbar de andra dagarna i veckan heller så blir det ändå så att det är på helgen som man hinner träffa familj och vänner som annars jobbar i veckorna. Vi har iallafall haft en superskön helg, med grillkväll i lördags med goda vänner och underbar mat, och födelsedagkalas idag då Tyras farmor fyllde år, grattis grattis! Jag hade även en liten egentid i lördags då Tyra och Markus var på fotboll, meningen var att jag skulle på gymmet, men dem hade pingststängt, lite snopet! Så det blev en löprunda imorse istället. Inget att stoltsera med, 5 km i lugnt tempo innan frukost. Men bättre än ingenting. Jag måste lägga i en högre växel, eller en växel överhuvudtaget, när det gäller löpningen för att nå mitt mål på Halvmaran i höst. Men det är mycket nu med hus och lägenhet, svårt att få till både tid och motivation.

Tyra börjar bli så himla stark nu. Hon blir stadigare och stadigare för varje dag, bokstavligen varje dag. Varje kväll känns det som att vi kan konstatera att Tyra kan nått nytt. Hon börjar bli jätteduktig på att sitta själv längre och längre stunder, och när hon ligger på magen så kan hon nästan åla sig fram nu. Ibland får hon till det med att trycka upp stjärten och samtidigt dra sig framåt, så hon kommer framåt några centimeter, men det känns som det mest är tillfälligheter än så länge. Men såhär var det med vändningarna också, helt plötsligt så kunde hon dem bara, som över en natt. Varje dag är helt enkelt spännande just nu! Hon tränar och tränar och jag skulle inte bli förvånad om hon lär sig att krypa till sommaren. Men man vet aldrig.

Hon är fortfarande väldigt svajig när hon sitter, så när hon ska sitta själv får det bli i skydd av amningskudden. Den tar emot henne och är ett skönt stöd när man måste vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0