konsten att gå på event

Det är en konst, som är få förunnade och som få bemästrar, att gå på ett event. Med event menar jag få en tillställning dit man lockar folk, oftast rätt grupp för varumärket, gärna opinionleaders, med mat, goodiebags etc. Idag var jag och Alex på ett sådant, en "blogglunch" anordnad av Polarn o Pyret, Bugaboo, Vi Föräldrar och Plan International. Hur vi nu lyckades halka in på det här eventet är en helt annan historia. Men uppenbarligen är vi helt enkelt så fruktansvärt heta så vi blir inbjudna. Det var ett ovanligt bra event eftersom det var lite och bra folk där. Härlig blandning av mammabloggare såsom Cecilia Blankens, Karin Jihde, Magdalena Graaf, och säkert många fler som jag inte såg. Även Linda Bengtzing syntes i vimlet, hon är väl en het mamma nu när hon pryder det nya mama omslaget som damp ner i brevlådan idag.

Vi började iallafall dagen med en hel hink kaffe. Jag måste verkligen säga att Waynes inne i Miobutiken på Sveavägen är guds gåva till alla småbarnsföräldrar som oturligt nog råkar vara i city. Jag är aldrig eller nästan aldrig i området runt Sergels Torg och Drottninggatan för att det dels inte finns något att varken se eller något unikt att shoppa, och dels för att det bara är turister och skolklasser som hänger där. Iallafall, nu bestämde vi att vi behövde ses just i city för att kunna få ut så mycket skvallertid som möjligt och ändå hinna ner till Kungsan i tid till eventet. UNDERBART med ett café med barnvagnsparkering, mikrovågsugnar och toaletter med skötbord. Plus också att all inredning är Mios soffor och fåtöljer. Jag tycker det är SKANDAL att stora varuhus såsom NK och Åhléns City inte har ordentliga amningsrum och skötplatser. Nu är det kanske vi som är bortskämda med de bra köpcentrumen Sickla Köpkvarter och Nacka Forum. Men banne mig att dem inte ska lyckas fixa det lite bättre för oss småbarnsföräldrar mitt inne i stan. Nu har jag fått sagt det också.


Olivia och Tyra värmer upp och leker av sig inne på Waynes.


alex visar hur gratismackan bäst avnjutes

fina mönster från PoP höst/vinter kollektion.

även detta från PoP höst/vinter. Detta mönster SKA jag ha. Känns lite "super mario"....


hihi, den här lilla modellen tyckte Hanna Hedlund var mer intressant än själva mannekängandet

hyfsad goodiebag. Bäst var Weleda grejerna eftersom dem är DYRA och BRA. Som det ska va.

Kommentarer
Postat av: Kia

Det ser så härligt ut!

2010-05-11 @ 22:51:41
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0