bada i ho

En sak med att bygga eget hus är att man måste ta en herrans massa beslut. Allt från färg på fogmassan mellan klinkers till vart man vill ha saker. Det är framförallt två saker som jag är extra nöjd med vad gäller våra val, att vi valde att göra ett större badrum, och att vi valde att ha klädvården/tvättstugan/groventré längst bort i en passage, jämte badrummet. Vi hade länge fundering på hus med klädvården i koppling till köket, vilket verkar vara väldigt poppis. Men nu är jag så himla nöjd att vi har vår tvättstuga långt från köket, och längst bort från vad mäklarna brukar kalla för sällskapsutrymmen. Det innebär att man kan komma in lerig och smutsig, slänga av sig kläderna direkt i tvättstugan, och gå direkt in i badrummet utan att egentligen behöva gå speciellt långt i huset. Hade vi valt tvättstuga bredvid köket hade man ju behöva spatsera genom halva huset för att komma till tex badrum. Dessutom är det skönt att ha tvättmaskin och torktumlare igång lite avskilt. Tvättstugan är ju dessutom hem till så mycket andra saker, som sänglinnen och handdukar, och är man lite bekväm av sig som jag är så är det skönt att ha grejerna i anslutning till varandra. Jag gillar praktiska lösningar.

Att ha ett stort badrum finns det ju bara plus med. Det blir ju lätt så att hela familjen är där inne ibland, nån duschar den andra fönar håret och den tredje leker med badankor.

En annan sak som är bra med att ha en egen tvättstuga, är ju det här med smutsiga och bajsiga barn. Jag tycker det är så fenomenalt skönt att ha en ho bredvid Tyras skötbord. Dessutom är den här i storleken större, så Tyra får plats att sitta gott och väl. Perfekt lösning om man måste snabbtvätta henne, antingen för att hon fyllt blöjan lite väl mycket, ätit mat med hela kroppen, eller om hon behöver tvättas och jag inte orkar sätta henne badet. Dessutom blir det ju lite out of the ordinary och spännande för henne eftersom det inte är varje dag hon får sitta där, vilket gör att hon tycker det är himla kul att få ta ett litet bad i en ho. Lättroad.



Med hennes syn var det bara bra. Det var dessutom väldigt roligt hos doktorn som hade lampa och fina figurer man skulle peka på. Hon är översynt, precis som sin mor, men precis som alla barn. Enligt doktorn så är alla barn översynta tills man fyller ungefär 10 år. Men vi ska tillbaka om ett år och kolla så hon fortfarande har bra syn.


Kommentarer
Postat av: Elinochalva

Skönt att det gick bra med synundersökningen! Själv ser jag i princip ingenting utan linser och glasögon, men jag hoppas att Alva ärver Andreas perfekta syn, annars lär man väl lägga en förmögenhet på glasögon till Alva som hon pillar sönder eller gräver ner i sandlådan.. Tack för tipset nedan om Babblarna, jag hade inte hört talas om dom innan utan bara försökt visa Alva gamla 80-talsklassiker som Trasdockorna , men nu satt hon faktiskt still i typ 3 minuter i sträck och kollade :)

2010-11-02 @ 21:31:47
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Lilla sötnosen !!

Tack för din kommentar ! Det verkar som om snuvan blivit låte bättre och magen har blivit trögare efter en hel del blåbärspure. Tack och llov vet man ju att det jobbiga går i perioder, men det är inte roligare för det när man är mitt uppe i det... ;)

NU verkar det som sagt vara bättre och vi får förhoppningsvis en lugn natt !

Ha en det bäst :)

Kram

2010-11-02 @ 22:09:27
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0