hej vad gör ni?

Här hemma har vi visst fått ett nytt TV spel till Ps3, så jag har helt plötsligt väldigt mycket okontrollerad datortid. Jag skulle ha varit och tränat just nu, men jag har sovit dåligt inatt och då blir jag inte på humör, varken för träning eller att överhuvudtaget behöva vara bland folk på kvällen. Att sitta här och stirra passar mig UTMÄRKT. Jag kan avslöja att det kommer några större förändringar vad gäller bloggen, det är glada och spännande nyheter, men jag vill inte säga nått förrän allt är klart. Jag ska INTE sluta blogga, men har fått ett erbjudande för ett tag sen som jag inte kunde tacka nej till, och jag hoppas att ni tycker det är lika kul som jag tycker. Mer om det snart. Ville bara göra en liten cliffhanger och skapa lite vardagsspänning.

Sitter och rensar ut och beställer kort. Markus har gjort en sånn himla fin sak på en vägg, han har tagit en massa ramar, tror det är 18 stycken, i olika storlekar, och hängt upp ramarna så att de bildar ett hjärta. Det är jättefint! Och nu sitter jag här och ska börja med steg 1; välja ut VILKA bilder vi ska ha. Steg 2 blir väl i vilka storlekar. Hittar en del gamla kort och det är kul, bjuder på några:


USA, Juli 2009, White Mountains (NH). Tyra ligger och sprattlar för fullt i magen och vi bestiger berg. Kan ha varit i typ v.16.


Mindre sprattel och mer Tyra. V.36. Hon föds i V.39, så mindre än en månad senare kom det här ut:

helt ny. Hennes vänstra öga är fortfarande mindre än det högra än idag, lite kuriosa.


Tyra döps. Det var roligt! Tills hon började gallskrika i slutet och vägrade sluta. Härlig akustik i en kyrka.

Snart har det gått ett år sen jag födde henne, och jag har fortfarande inte publicerat nån förlossningsberättelse. Har inte blivit av, är det nån som skulle vara intresserad av att läsa den? Annars så skippar jag det och låter den förfalla i glömska. Den är ganska kort eftersom jag klämde ut henne på en kvart.

Kommentarer
Postat av: Sara

läser typ inga bloggar alls så har riktigt dålig, eller obefintlig koll på mammabloggar och tävlingar men det kan nog hjälpa lite. Själv orkar jag inte med tävlingar, vore lite töntigt eftersom jag bara bloggar för min släkt & vänner ;)



Ja, klart de pratade om nappen och att bara dricka/äta nåt annat än vatten max 5ggr om dagen. Sa att det var omöjligt, varför ljuga. Jag och donald ska först bli överens om att sluta med nappen, sen applicerar vi det på adri ;)



Tänk att myran snart är ett år, helt sjukt!

2010-11-22 @ 23:38:21
URL: http://mamasarita.blogg.se/
Postat av: Shmone

jag skulle gärna vilja höra förlossningsberättelsen - kanske just för att det var en snabb förlossning o det är ju inte så vanligt för förstföderskor. Sen tycker jag alltid det är intressant med förlossningar.



Låter jättefint det dära med hjärtat på väggen. Skulle gärna se ett foto på det...

2010-11-23 @ 07:58:43
URL: http://judeandesert.wordpress.com
Postat av: Natasha

din typ av väder idag? :)

2010-11-23 @ 16:08:17
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: Tant Alexandra

Klart du ska skriva en förlossningsberättelse! Såna tröttnar man aldrig på, de är lika häftiga att läsa varje gång!

2010-11-23 @ 21:01:26
URL: http://tantalexandra.se
Postat av: Elin

Men gud så spännande, och vad roligt! Jag säger stort grattis innan jag ens vet vad det är hehe.. Jättefina bilder det är helt otroligt att det händer så mycket på bara ett år, och att Tyra nu snart ska fylla ett år! det lät fint att ha ramarna som ett hjärta, själv tänkte jag byta ur några bilder på vår fotovägg här hemma, den innehåller bara bilder på Alva från första månaden typ och det har ju hänt lite sen dess :) kram

2010-11-24 @ 11:09:04
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0