hemma igen!

nu är vi hemma igen, känns som om den här dan har pågått i en evighet, och klockan är bara fem, men men. Att åka tåg med Tyra har gått över förväntan. Jag visste ju innan att det skulle bli lite meckigt med väskor och barnvagn, och att ha henne sittandes i över tre timmar. Men går man in med den vetskapen så blir det en ok resa. Jag tajmade in henne så hon sov en timme både dit och hem, så fick jag en andpaus från lekande, lockande och gå fram och tillbaka, fram och tillbaka, i vagnen. Men herregud säger jag bara, SJ, allvarligt, är det fortfarande 60-tal i deras värld? Det var massor med barn och barnvagnar på båda resorna, vilket tyder på att det är ganska många barnfamiljer som reser. Men det finns inget utrymme för barnvagnar, inget skötbord (vilket är katastrof när toaletterna dessutom är pyttesmå) inga barnstolar vid serveringen (hade ju kunnat finnas nån som var fastsatt i väggen tycker man?) och det finns inga lekhörnor längre. Förut fanns det ju en liten del i en av vagnarna i Intercity tågen som var för barnfamiljer, fanns en stor toalett, och nån liten hörna med mjukt golv och lite leksaker som satt fast i golvet. Hade varit SUVERÄNT om SJ kunde återinföra det. Som tur var så fanns det en massa snälla rara människor på tåget som gärna pratade och underhöll henne lite när vi spatserade omkring. Ha henne sittandes i mitt knä i tre timmar är ju bara att GLÖMMA.

Helgen har varit underbar och lugn, så som en helg på landet oftast är. Lite utflykter till Ullared (kommer några bilder på lite av vad jag handlade sen), Göteborg och simhallen, och Tyra har dessutom fått sitta på en häst för första gången, bara en sånn sak!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0