lego duplo

Tänk att vi överlevde vårat första Ullaredsbesök utan några större problem. Detta trots att det enligt Gekås hemsida är just den här veckan och helgen som är bland de värsta på hela året, höstlov och ganska nära inpå jul. Vi var där vid halv nio på morgonen, och vid tio var vi redan ute ur varuhuset. Men vi siktade in oss på barngrejer, det var ju det vi skulle fynda. Nästa gång kanske det är nått annat vi ska ha, och då går jag dit. Man plockar bara på sig en massa onödigt krafs som man egentligen inte behöver om man "strosar" runt.  Men det var som jag hade förväntat mig, tokmycket folk som bara slängde ner saker i kundvagnen. Jag fick med mig ett par arbetsbyxor från Blåkläder till Markus, hade hoppats på att hitta några bra fodrade arbetsjackor till han också nu när det börjar bli kallt och han kämpar på med våran altan, men de var allokerade på tok för långt från gången och det skulle bli för meckigt att tränga sig fram dit och börja leta storlekar. Lite fina julgrejer åkte ner i korgen också, svisch svosch sa det bara. Markus kommer tycka att det är krafs, men äsch, det gör inget, jag kör bara med "det är Tyras första jul som hon kanske kommer ha lite intryck från, vill du inte att hon ska ha fina minnen" funkar alltid.

Till Tyra blev det bl.a underställ, jeans, hoodtröja, vintervantar, mössa, tomtenissaklänning och leksaker till födelsedag och julklapp. Köpte även en ny barnmusik CD (desperat behov av att byta CD i bilen innan jag blir tokig på den vi har).

Tyra gillar ju Duplo lego. Hon fick ganska mycket duplobitar idag på Ullared. Just nu har Tyra en ganska liten och behändig leksakssamling. Den får plats i en förvaringsback (med hjul, HUR BRA som helst, kan man dra runt den i huset) samt på de olika hyllorna i hennes rum. Men nu börjar jag inse att efter hennes födelsedag i december och julafton, så kommer hennes samling ökas kraftigt. Jag tänker förbereda redan nu med att köpa mer leksaksförvaring till henne så det finns när det är dags för paketöppning. Hittade bla dessa helt underbara förvaringslådor för just Duplo och Lego på Dodde.se, måste nog klicka hem några till Tyra, undrar bara vilka?



bilder från Dodde.se

Kommentarer
Postat av: *Elinochalva*

Gud vad kul att få shoppa på Ullared, typ min dröm hehe.. Kul att ni hittade så mycket bra barngrejer, visa gärna bild i bloggen om du hinner, jag har undrat vad det finns för fynd att göra där! Inte för att vi lär åka dit nån gång dock.. Den där legoförvaringen är jättefina! Alva har inte testat duplo men det var ett bra julklappstips!



Jag fick en utmaningslista idag som jag gjort i min blogg som jag skulle skicka vidare så den hamnar nu hos dig! Bara ifall du känner att du har tid över någongång såklart, det är helt frivilligt! kram

2010-11-05 @ 22:13:35
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0