tjejsnack

alltså, jag blir så less. Det här med preventivmedel. Har ju funkat sådär sen jag fick problem med sköldkörteln och mina hormoner löper nått slags amok i min kropp. Har alltid ätit P-piller innan och det har väl inte funkat tilll 100% kan man ju lugnt säga. Så jag tänkte att det får bli spiral istället. Sagt och gjort. Jag skulle gå och sätta in den där förbaskat långa saken och var inte speciellt orolig eller rädd, mest lättad av att få det gjort. Men så svimmar jag och är borta ett tag, blir helt utslagen och får vila en timme på MVC följt av att jag kräks upp allt jag hade i mig. BM gjorde klart för mig att det förmodligen inte kommer att gå att få en spiral eftersom jag svimmade redan när hon skulle mäta livmodern, och med benen uppåt. OK att jag ofta svimmar när jag skär mig eller ger blod, har ju alltid trott att det vart nått knas med mitt blodtryck. Men nu verkar det som att det är nått annat som spökar i huvet som liksom stänger av mig. Otroligt jobbigt.

Så jag fick nya P-piller, skulle inte vara några problem med att jag har sköldkörtelproblem. Så jag börjar ta pillrena, och får utslag över hela kroppen och ett illamående som håller på att göra mig mig tokig. Har mått illa hela helgen. Så nu är det bara att sluta med p-piller också. Vad gör man nu liksom? Vad är alternativet liksom? Herregud, när kommer det p-piller för män istället? Är så LESS på det här nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag undrar också över p-piller eller nåt liknande för män. Tycker det är dags, det är ju trots allt 2010. Utvecklingen borde gå framåt.

Skulle p-stav vara ett alternativ för dig?

2010-11-29 @ 21:38:35
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Oj! Va läskigt. Jag tror inte jag hade kunnat göra det faktiskt..



Du får berätta när du byter så jag inte missar =)

2010-11-29 @ 22:20:15
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Shmone

Ja välkommen till klubben för oss som inte hittar nåt vettigt alternativ.

Nu har vi fyra barn o det räcker. Vad gör man nu liksom? Tål man varken hormoner eller latex.. o verkligen inte kan med det där med spiral - då finns det inget mer.

2010-11-30 @ 09:38:37
URL: http://judeandesert.wordpress.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

jo alltså, det finns ju att mannen knipsar eller gör en "reversible" eller nått, men det är ju inte aktuellt för oss som kanske vill ha mer barn. Men det är väl ett framtida alternativ. Linda, jag har funderat på p-stav. "enda problemet" är väl att de sitter under huden och jag kan tycka att det är lite jobbigt, men jag kan tänka mig det. Ska boka in nytt möte på MVC och diskutera, NÅTT borde ju funka. Men allt verkar ju ha hormoner, och det är det som verkar vara problemet för mig, hormonerna.

2010-11-30 @ 09:43:57
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Sheriffen i Gudmundsbyn

Läs detta...



http://preventivmedel.nu/fraga-barnmorskan/preventivmedel/preventivmedel-for-man/



Sterilisering :)

2010-11-30 @ 14:53:04
Postat av: Shmone

Jo vi har väl planerat att knipsa så småningom. Men det känns lite skrämmande och definitivt. Men vi kommer nog dit så småningom. Sen lär det kosta en förfärlig massa pengar - i alla fall här.

2010-11-30 @ 15:28:23
URL: http://judeandesert.wordpress.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

hörredu Sheriffen i Gudmundsbyn; nu är ju du kanske inte den jag skulle fråga om råd vad gäller preventivmedel just nu. Men tack för länken! Vidarebefodrar informationen till mannen i familjen....

2010-11-30 @ 16:53:27
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0