tröttmössan



Här hemma har tröttmössan åkt på. Tyra sover och jag lyckades med nöd och näppe hålla henne vaken till över kl 19 för att undvika att morgondagen börjar alltför tidigt. Vi var och badade i Gustavsbergsbadet idag med Lukas och Madde, och det är ett bad jag verkligen kan rekommendera. Det fanns en "babysim" pool och ett litet område inne i äventyrsbadet som var för småfisar, det var som tre minipooler med lite vattenfall, och minibubbel och lite sånnt. Tyra och Lukas badade tills underkäkarna skallrade och vi avslutade hela badandet med ett varmt bubbelbad. Tyra var med andra ord helt slut på eftermiddan och kvällen. Förståligt.

Tyra sover med två gosedjur, en hund och en nalle. Det har hon gjort sen hon föddes, det är väl en trygghet för henne att ligga och kramas med de där två djuren, hon sover med en på varje sida. På morgonen när hon vaknar så brukar hon inte ropa efter oss på engång, utan hon sitter liksom och pratar av sig med sina gosedjur först, ganska skönt. Iallafall, när hon har sånna här trötta kvällar så kan det hända att hon vill att hunden och nallen kommer upp ur sängen. Hon släpper inte hunden kan jag ju meddela, hon sitter och leker med en hand och kramar hunden med den andra. Det här är ju på gott och ont, det goda är att hon kan ha en trygghet när vi inte sover hemma, bara hon har de där två så kan hon väl sova vartsomhelst. Nackdelen är att jag ser framför mig ett skräckscenario om en av nallarna kommer bort. Får aldrig hända.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi ser väldigt mysigt ut, och jag håller tummarna för att de aldrig tappas bort eller glöms någonstans.. Och skönt att se att det inte bara är vi som har leksaker över hela golvet i vardagsrummet :)Vi har ju gått på babysim i höst för att Alva ska få bada, men vi har missat över hälften pga sjukdom. Det kanske är lika bra att bara åka till badhuset som vanligt så får man ju bada längre än de 25 min som babysimmet håller på, det verkar ju som om Tyra gillar det och blir de uttröttade kanske de sover bättre på natten också! Måste nog åka och bada snart och testa :) kram

2010-11-21 @ 08:47:38
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Vilket litet charmtroll! : ) Har också en liten Tyra hemma, en hårig liten rackare dock :D hihi.

2010-11-24 @ 13:02:59
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0