Tyra 11 månader

Idag blir Tyra 11 månader, helt otroligt. Om bara en månad så har vi en ettåring i det här huset. Herregud, vart tog den här tiden vägen? Ok, då ska vi se, jag fortsätter de här månadsinläggen på samma sätt som tidigare med en jämförelse från månaden innan. Men det är sista gången! Nästa gång är det ju hennes födelsedag, och sen får det nog bli halvårsvis tror jag. Jag tycker det är toppen att jag har skrivit de här månadsuppdateringarna, för det är roligt att gå tillbaka till, för MIG alltså. Vad NI tycker vet jag inte, hihi.

Tyra 11 månader:

- kan stoltsera med inte mindre än 4 nya tänder i överkäken. Tillsammans räknar vi nu ihop att hon har 7 tänder.
 
- Tar sig helst framåt krypandes, men kan även hoppa på knäna (gör hon alltid om hon har leksaker i händerna). Hon har tagit ett par små stapplande steg på egen hand, men hon har inte kommit på att hon kan gå än. Är väldigt stadig nu iallafall och står ofta helt utan stöd själv.
 
- pratar och babblar en massa. Ord som hon säger helt och fullt är titta, där, mamma och pappa. Vi förstår henne mer och mer, och hon gör sig framförallt förstådd mer och mer. Hon förstår det mesta vi säger, om man ber henne om nått så fattar hon oftast. Hon kan peka ut det mesta i hemmet, och även hennes kroppsdelar.

-älskar Babblarna, barnmusik och visor , sin koja och sina leksaker

- tycker om att läsa, helst Vilma böckerna, Vem är arg, eller Babo pekar.

- att åka till badhuset, öppna förskolan och hälsa på släkt och vänner är alltid uppskattat. Shoppa hör väl inte till favoritsysselsättningen, ÄNNU.

- gillar inte strumpor

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker att det är superkul läsning iallafall :) önskar att jag också skrivit så om Alva men det känns lite väl sent när hon fyller tio månader imorgon.. Vi har aldrig testat någon gåstol så det kanske är som du säger att det inte är någon brådska innan hon typ kan gå själv, så det får nog bli en julklapp! Ska nog försöka testa innan vi köper också och se om hon gillar den. och vilken Söt badfrilla Tyra har på bilden :) Kram

2010-11-17 @ 18:40:46
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Roligt :)

och snart blir hon 1 år :)



hoppas allt är bra med er och hoppas vi ses snart <3



kramar jennifer

2010-11-17 @ 23:20:11
URL: http://hogstaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0