Ullared

så ska då min, och Tyras, första Ullaredsbesök avklaras. Vi ska till Borås i slutet på veckan till min mamma, och ska passa på och ta en sväng förbi gekås. Jag är väl i ärlighetens namn lite sval till det hela, men det är nog för jag vet hur hysteriskt det är där, plus att jag har lillfisen med mig. Men blir hon less så installerar vi oss på leksaksavdelningen.

Vad ska man passa på och handla då? Alla ni Ullaredsrävar därute, ni har ju säkert stenkoll, vad måste stå på min Ullaredslista att inhandla? Leksaker ska ju vara billigt, och alla andra bebis och barnsaker/kläder. Kanske slinker det med nån julpryl också och lite arbetskläder till både mig och Markus som vi fått ett plötsligt behov av nu när vi är husägare, men mer än så blir det inte för oss. Vi ska ju dessutom åka tåg ner och upp, så jag har ju inte direkt överflöd av plats att ha en massa saker på. Det blir första gången som vi åker tåg, men jag tror det kommer gå bra. Jag är inte jätte frestad av att köra med Tyra själv ner till Borås, det skulle vara om jag åkte på kvällen när hon sover, men då sover ju jag också typ, så det är en dålig idé. Mamma köpte en bilbarnsstol till sin bil så vi kan tuffa runt på lite olika äventyr. Göteborgsbesök, Ullaredsbesök och lite klappa kossor och kanske få sitta på en häst besök. Nice.

Idag ska vi till BVC och träffa en ögonläkare, ska bli spännande. Tyra har bla en ögonsjukdom i släkten, plus att både jag och Markus har synfel. Jag fick synfel jättetidigt och skelade mycket när jag var liten. Det är därför vi fått erbjudandet om att träffa en läkare innan hon fyller ett år, och om jag förstod det rätt så kan vi få träffa läkaren och kolla synen nån gång per år tills skolsystern tar över i framtiden. Det känns bra att hålla lite koll ifall hon får nedsatt syn, tänk er Tyra med små små glasögon i framtiden, hihi, sött :) Men jag är ganska säker på att hon har örnsyn just nu, hon varken skelar eller kisar med ögonen, och hon ser saker bra på avstånd. Men det skadar inte att gå och titta "just in case". Undrar bara HUR de ska kolla Tyras syn....


solGLASÖGON har hon ju redan :)



Kommentarer
Postat av: Maria

dom har nå slags instrument som dom kollar in i ögonen med. vad dom ser där har jag ingen aning om men på nåt sätt kan dom tydligen bedöma.

2010-11-02 @ 10:30:25
URL: http://judeandesert.wordpress.com
Postat av: matilda

tusen tack för svaret! det är nog en hi-way det lutar åt nu, så det var ju kul att höra att ni är nöjda med den :)

ja, mycket slit är det med husbygge, men desto skönare sedan när man äntligen får flytta in gissar jag :)

2010-11-02 @ 10:54:08
URL: http://matildaochsaga.blogspot.com
Postat av: Mickan

Vad roligt att åka till Ullared! Jag vill också!

Hoppas det går bra hos ögonläkaren. :)

2010-11-02 @ 15:15:32
URL: http://angel-like.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

det gick toppen hos ögondoktorn, hon lyste med lampa och höll upp pinnar med roliga figurer på, och nått grej som jag tror maria menar som de lyste in i ögat, nån manick av nått slag. Tyra har iallafall, än så länge, en normalsyn och är lite översynt, precis som alla barn under 10 år enligt doktorn, men vi ska tillbaka om ett år igen och se om hennes syn försämras eller inte. Tyra tyckte det var kul iallafall, iallafall figurerna som hon fick titta på och 3D bilder med roliga djur som hon skulle klappa!

2010-11-02 @ 16:52:54
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Ska ni till Ullared på en helg? enda tipset om ni ska det är att åka dit riktigt, riktigt sent, typ 2 timme innan stängning och sen vara där tills ni blir utkörda. Är ett h**vete med barn där när det är mycket folk.. Tja, allt finns ju där men försök göra en lista på vad ni behöver. Åsså julklappar förståss... Jag kanske ska till gbg en sväng nästa vecka, åker säkert förbi där då med men en torsdag eller måndag...

2010-11-02 @ 22:38:31
URL: http://mamasarita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0