fullt upp

vi håller på för fullt och fixar på vår soon to be trädgårdstomt. En av grejerna med att bygga eget hus är ju att man även måste fixa till en trädgård. Vi vet ungefär hur vi ska ha det, och det är mycket som måste förberedas nu i höst för att kunna fixa häck, gräsmatta etc till våren. Vi hoppas på att även hinna en bra bit på vår altan innan det blir vinter. Om vi säger såhär, vi vaknar sällan upp på en helg och inte vet vad vi ska göra. Som tur är så kommer det vänner på besök som ger oss, eller mest Markus i ärlighetens namn, en välbehövlig paus i lyftande och grävande och allt vad det är.

Igår eftermiddag så bestämde sig Tyras tänder för att spricka igenom, alla i överkäkan på samma gång. Svårt att avgöra hur många det är, men jag tror att det är tre uppe, hon har redan en i överkäken. Och eventuellt en till nere. Sist hon hade tandsprickning i överkäken blir hon gnällig och febrig, och det blev hon även igår. Efter lunch ville Tyra mest ligga i famnen och vila. På eftermiddagen hade hon nästan 40 graders feber, så hon fick alvedon till natten, vilket har funkat bra. Jag är ganska säker på att det är tänder och inget annat, hon har inte varit snorig eller haft några andra förkylningssympton, samtidigt som det är bulligt och svullet i hela överkäken. Kan inte va kul med kliande tänder. Hoppas hon piggnar på sig idag. Hon vaknade upp feberfri och glad som en lärka, men alvedonen kan ju fortfarande ha inverkan.


Godmorgon från oss!

Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Va skönt att de kom på samma gång allihop. Det besparar ju mycket gnäll

2010-10-10 @ 09:23:36
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Fröken M

ja, jag försöker oxå skriva listor och klura ut bra saker man kan önska sig av familj och vänner till viggo. Själv tror jag att jag hittade den perfekta presenten igår... ( men jag var dum nog att INTE köpa den ) så nu har jagg bett min vän gå och köpa den... finns den kvar dyker bilder upp på bloggen :)

Så håll tummarna för att ingen la beslag på enda exet ! Kram

2010-10-10 @ 11:35:23
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0