Söndag

vi har haft minst sagt fullt upp i helgen, då blir bloggen lidande, och tid till att svara på kommentarer, jag hoppas ni har överseende :) Jag blir så himla glad och tycker det är så kul när ni kommenterar, tack tack :) Altanen börjar ta form här hemma, och jag är så stolt över min M, han är verkligen jätteduktig! Och det blir ju lite mer speciellt sedan i framtiden när vi sitter och njuter av ljumma sommarkvällar när man vet att det är han som gjort den helt själv :)

Alltså det här med vintertid är ju sinnesjukt, vaddå sovmorgon? Vem får det? Vi lyckades iallafall hålla Tyra uppe en extra timme igår kväll för att slippa gå upp okristligt tidigt den nya tiden. Och ikväll så somnade hon kl 19 som vanligt. Tyra sover ungefär 12 timmar varje natt, och jag är ganska glad att hon är kvällstrött, precis som jag. Men det är guld värt att få lite värdefull egentid och tid till att fixa och dona lite här hemma några timmar på kvällen innan man helt faller ihop.

Söndagen har varvats med besök på bauhaus drive-in och besök hos djuren i friluftsgården. Hönorna var nog lika intresserad av Tyra som hon av dem, och hon vågade faktiskt klappa en häst idag som stod uppspänd i stallet. Hon har varit lite avvaktande förut mot att ta på hästarna, men idag så släppte nån lite spärr och hon inte bara klappade på manen, utan öven petade lite på mulen. Litet steg för mänskligheten, stort för Tyra....

Nä, vet ni. Nu är jag så trött så jag känner mig helt lam. Tänk en lång dag i skidbacken och man kommer in i värmen i stugan....SÅ känner jag mig. Lealös. Ska mysa i soffan med lite glass tror jag! Imorgon ny vecka, en vecka som bl.a bjuder på en tågresa för mig och Tyra!



Kommentarer
Postat av: matilda

2010-11-01 @ 09:47:09
URL: http://matilda
Postat av: matilda

hon är så söt eran tyra :)



visst var det så att ni hade köpt en ny bilstol? en britax? vilken modell är det och är ni fortfarande nöjda? det finns ju en djungel och man har ju inte lika mycket tid att läsa på nu när man har en liten skutt som man hade när man var gravid :) det skulle vara så bra å få höra lite ord om den, eftersom det nu lutar åt en britax :)

2010-11-01 @ 09:50:59
URL: http://matildaochsaga.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Åh, då blir hon ju snart 1 =) Ska Ni ha kalas?



Dessa jädrans tänder. Tycker så synd om dem. Det kliar och värker på de små stackarna.



2010-11-01 @ 12:06:19
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0