underBARABARN

nyss hemkommen från mässan, vi är lika trötta både Tyra och jag. Tills nästa år så har jag lärt mig att; 1. inte åka dit med barn, om det är möjligt, 2. Inte åka dit när mässan öppnar. Ordet hysteriskt räcker inte till. Men det var många som ville in och plocka sina godbitar från Nova Star, Me&I, Geggamojja etc. Om man är mer som mig, en liten flanör, så kan man lika gärna åka dit senare på dan. Det vart mycket lugnare och skönare efter lunch. Inga långa köer längre och mindre folk. Men det är ju en smått bisarr grej det där med mässan, att fylla ett så stort ställe med barnvagnar, barn, mammor, och en och annan stackars pappa.

Jag tyckte iallafall att det var mysigt att gå omkring och peta på saker och titta och se vad som finns. "Mässpriser" var annars inte så jättebra tyckte jag, men på vissa ställen var det riktigt med rabatt, som NovaStar. Roligast tycker jag det är att handla och titta på det där märkena som är jättesmå och som annars inte syns. Tyra fick byxor och tröja från Kameleont Design, hade aldrig hört talas om dem, men det fanns kläder i min smak, bara färgglatt, unisex och roliga figurer. Det är sånna saker som jag tycker är kul och som jag åker dit för, hitta nya roliga saker. Synd att jag inte åkte dit som gravid, för många av kläderna som det var bra priser på var i små små storlekar, plus att det fanns olika vagn och babyskydd återförsäljare på plats som man kunde fråga en massa saker. Stod länge och suktade och trånade på en Chariot Couger vagn. Dyra, men kanske en bra investering sen när man kanske har två små, ganska praktiskt med en vagn som blir en cykelvagn som det får plats två barn i, underlättar ju vid dagislämning, snabbrundorna till butiken och strandbesöken. Dessutom kan man ju använda den som löparvagn, och det blir en bra sådan också. Kanske nått att önska sig, lite för dyrt just nu för oss, tyvärr.



Om man gillar barn, barnvagnar och folk så är det rätta stället!

underbara Studio Nele. Ska beställa en tavla till Tyra i framtiden.

även fast Tyra är en Stockholmstjej som är van med både Tbanan och Hamngatan i eftermiddagsstress, så vart det lite för mycket och tråkigt efter ett par timmar även för henne. Då åkte vi hem.


Lite av det som fick följa med hem; Tröja och leggings från Kameleont Design, mjuk hakklapp från BabyBSafe, babysim badbyxor i en ny och större storlek till vår älsklingstjockis, och en massa gratisprover, bla från Huggies.

Ska bli kul att testa Huggies, man får ju gratisprover på Libero och Pampers när barnen föds, så det har liksom aldrig blivit så att vi testat nått annat. Har även tänkt att testa Änglamarks blöjor, har hört att de ska va bra. I ärlighetetens namn så gillar jag inte alls Pampers, på Tyra så sitter dem fel, och så blir de tunga i baken efter att hon kissat.

Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma

Hejsan. Va roligt att du kikade in hos oss =)

Så gudomligt söt eran lilla Tyra är =D

Många säger som du att 62 är en storlek som de har länge hehehe då skall jag frossa =P

Kram

2010-10-08 @ 17:06:12
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Natasha

hej, jo med mig är allt bra, Douglas är dock hostig sen han var förkyld för ett tag sen så vi har hållt oss hemma.

Det börjar bli rätt tråkigt så vi hoppas att kunna gå till ÖF på måndag, jag tror verkligen inte Douglas har nåt som smittar för det e så länge sen han vart sjuk, han kan bara inte skaka av sig den där jobbiga hostan.

Såg att ni varit på underbarabarn mässan, vi tänkte åka dit på söndag eftermiddag, ska bli kul :)

Det som är bra med bebisboken är att man kan välja de sidor som man vill ha med, det finns t.ex sidor som handlar om varje vecka, men jag kommer inte ihåg vad som hände specifika veckor i hans liv, kanske borde fört lite anteckningar. men men.. så då kan man ju välja att inte ha med det i boken.

Hoppas vi kan tillfriskna allihopa och ses på måndag, trevlig helg!

2010-10-08 @ 19:12:41
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: MammaMorran

Vad fint det blev med bannern tycker jag :)

Kikar in mer imorgon!



Kram

MammaMorran

2010-10-08 @ 23:38:59
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Jag hade också viljat besöka Underbarabarn-mässan men det var för"meckigt" att ta sig dit...och kanske inget bra ställe med barnvagn som du skriver! Ha en fin lördag!



Kram

MammaMorran- kika gärna in i min blogg och läsa om livet som ung flerbarnsmamma med en son som har ADHD/Autism

2010-10-09 @ 09:54:01
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: o

Va kul att gå på barnmässa =)

2010-10-09 @ 21:36:41
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Va kul att gå på barnmässa =)

2010-10-09 @ 21:36:55
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Skoj att gå på den mässan. Vill också, men det känns lite för långt att åka. Får helt enkelt bli ett annat år... :)

Kram

2010-10-10 @ 12:16:25
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Madde

Vilken mysig blogg. Den mässan hade jag gärna velat varit på

2010-10-15 @ 12:28:34
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0