kurs och mat

idag och några dagar framöver kommer min självdiciplin ställas på sin spets, ska man kurs och dessutom äta alla måltider och sova över på kurssstället så kommer det bli ganska svårt att låta bli alla godheter. Jag vet ju dessutom vad det här är för ställe i Saltsjöbaden eftersom jag varit där förut, och det bjuds på ganska många frestelser kan jag meddela. Men men, inget för mig. Jag ska packa med mig löparskorna, tidningar och böcker. Och försöka njuta av att få lite tid för mig själv. Jag tycker det är svårt. Den bästa tiden är ju alltid med familjen.

Nu ska jag ta reda på om jag kan ta båten hem på onsdag, det vore skoj! Saltsjöbaden ligger ju bara ett stenkast från Tyresö brygga om man tänker sjövägen. Men bilvägen, och speciellt kollektivbilvägen är det mycket längre. Bäst vore att bara kunna hoppa på Vaxholmsbåten och tuffa hem genom skärgården, tar nog högst en kvart eller två....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0