badkar

god damn it vad shopping kan vara kul ibland, speciellt av den dyrare sorten. Idag så hittade vi alltså det badkaret som vi letat efter, det var i rätt stil, rätt storlek och, ja, allt var rätt. Men såklart så finns det ett MEN, lång leveranstid, vilket gör att jag nog inte kan hoppas på att bada på julafton, men förhopppningsvis kort därefter. Den som väntar på nått gott....


kärlek vid första ögonkastet

Jag har förövrigt varit världens sämsta mamma idag och varit så trött så jag knappt trott att benen ska bära mig. Vet inte vad det beror på, känner mig inte sjuk så det verkar inte vara nån influensa på gång, jag är bara allmänt jättetrött. Jag sover bra på natten och äter bra på dan. Så jag vet inte, ska ta nytt blodprov imorron eller måndag morgon angående min sköldkörtel och om jag ligger på rätt dos medicin, kan ju vara det som spökar igen. Jag var så trött nu på kvällen så halvvägs in i pannkaksstekandet så gav jag stekspeden till Markus och gick och la mig istället, orkade inte stå eller sitta. Hoppas jag sover av mig den värsta tröttheten för imorron ska jag och Tyra testa Gustvasbergsbadet för första gången.

Vi har även hunnit med att titta in hos Great Walls i Sickla Allé, ett tips jag fick av min kompis Madde. Jag har ju letat efter en stor, färgstark, unik tavla, målad på duk. Enda problemet med att köpa konst av konstnär är ju ofta priset...men det finns alltså ett galleri i Sickla som har löst det problemet. Ägarinnan beställer tavlor från okända konstnärer, ofta studenter på typ Konstfack som vill tjäna en extra slant. Tavlorna är stora och ger en "wow" känsla, och har fasta priser beroende på storlek, allt från 1900 upp till 3500 kronor. Den vi tittat på har storleken 110*110 och skulle passa perfekt som en färgklick i vårt ganska stilrena och avskalade vardagsrum. Vi har efter MYCKET velande bestämt oss för en tavla som vi båda gillar. MEN (finns ju alltid ett MEN) så gick den inte in i vår bil. Så vi ska bara jaga reda på nån kompis som har en tillräckligt bred baklucka så ska den snart hänga på vår vägg :)

Apropå shopping. Uppmärksamma läsare har kommenterat att dels den rosa hästen med hjul som även kan bli
gunghäst som Tyra har (som vi köpt på second hand) finns att köpa på ToysRUs, om det va nån mer som undrade. Boken jag tipsade om är köpt på Akademibokhandeln under bokrean i februari, det verkar inte som att Bokus har boken inne just nu, men man kan ju hoppas på att den kommer tillbaka till bokrean igen....


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Wao vilken härlig shopping det måste vara att köpa ngt sådant lyxigt och fint! Trist med leveranstiden för man vill ju ha det liksom på direkten... Ha en trevlig torsdagkväll.

2010-11-18 @ 22:16:43
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Jennie

Wow vilket härligt badkar, ett sånt skulle man ha! Hoppas det kommer hem till er snart..

2010-11-19 @ 17:16:52
URL: http://minbebis.com/blogg/jenniek/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0