besök

Åh, det fanns en tid i min mammaledighet som hette tisdagsfika och som var vigt åt just fika en halv dag, halsovande bebisar som åt lite då och då och sen sov igen. Gav de stackars trötta mammorna gott om tid till kaffe och prat. Slut på det nu kan jag ju meddela. Nu blir det besök då och då och hemma hos nån helst, eftersom det knappast går att ha, åtminstone Tyra, i nån matstol på ett café mer än nån timme innan det kryper myror i blöjorna på henne. Idag var det faktiskt just tisdag när en av Tyras tisdagskompisar kom på besök. Sitta still och dricka kaffe är ju också ett minne blott när det ska jagas bebisar som kryper, ställer sig och ramlar lite här och var. Tur att vi barnsäkrat huset. Dock så var Lukas helt med på noterna när Tyra ville leka sin "ge bort nappen" leken, den hade han nog också lekt innan. Finns ju inget roligare än att ge bort nappen i nån annans mun och sen ta den själv, iallafall om man är 8 månader.

Tyra visade iallafall runt i huset till Lukas, som var på besök för första gången:



...och här är dammsugaren och sladden som mamma säger är absolut förbjudet att ta och äta på. jättekul. Strax bakom finns det fönster som så praktiskt nog går ner till golvet, ger bra slickyta och trevlig utsikt så man kan vinka åt vovvar...

...här borta är några av mina leksaker, tar du dem utan att fråga så tar jag din napp...

...hallå, vad sitter du där och trycker för, nu får du försöka hänga på, jag ska visa dig vart det finns en förbjuden sladd i vardagsrummet också...

Lukas nöjd med att ha hittat Tyras napp och får ha den i fred ett tag. Gäller att inte ha bacillskräck om man är bebis.

Kommentarer
Postat av: Maria

haha. Jag älskar bilden där hon pekar på dammsugaren!

2010-08-25 @ 07:28:05
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

haha Ja, och inte lär det bli lugnare

2010-08-25 @ 22:18:51
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0