lördag

vi har inte haft TV sen vi flyttade till huset, eftersom vi väntar på att allt ska kopplas in, vi ska ha TV via bredbandet. Jag trodde jag skulle sakna TV, men det har vi hittills inte gjort. Vi är klara med alla bestyr vid nio tiden på kvällen, och då passar vi på att diskutera och planera och sen brukar det vara dags för sängen. Markus brukar passa på att elda i braskaminen eftersom det verkar vara hans nya stora nöje, vi kommer garanterat inte frysa i vinter. Måste nog erkänna att det är ganska skönt utan TV.

Idag lyckades jag ta mig ut och köra veckans långpass (ivrigt peppad av Markus, tack tack), SKÖNT att ha det avslutat innan söndag faktiskt, behöver jag inte tänka mer på det passet. Det blev nästan 17 km i obehagligt åskväder, men ska man vänta på det perfekta löpvädret så skulle man aldrig komma ut. Till Tjejmilen är jag och min kvartett sponsrade av Intersport, och jag testade att springa med delar av den outfiten idag, gick alldeles utmärkt. Det enda som störde idag var det förbaskade vattenbältet, är det nån som har ett tips på nån bra som inte glider upp hela tiden? Som tur är slipper man ju krångel med bälte på loppen, jag blir ta mig tusen tokig ibland. Den sitter aldrig bra, aldrig någonsin. Även fast man nån gång efter milen slutar att ens tänka på att man har den runt midjan. Tre veckor kvar till Halvmaran, och två veckor till Tjejmilen, nedräkning med andra ord.

Vi gjorde misstaget att tro att det skulle gå bra att få i Tyra en burk med mat till middag om man lurade henne med att  låta henne peta i sig grönsaker själv under tiden. Den gubben gick ju inte. Hon blev arg och ledsen, ville inte alls äta av den maten. Det är nog bara att ge upp och inse att hon vill dels äta och peta i sig själv, och dels äta vanlig mat. Blir alltså dags att tänka i fingerfood tankar, typ mackaroner och korv och köttbullar och sånnt. Det kommer hon älska.


Intersport sponsrad, förutom kepsen.


Tyra har börjat göra grimaser, den här bjöd hon på idag. Najs.


Kommentarer
Postat av: Maria

haha. vilken underbar grimas!!

Känner igen det dära med att när dom väl bestämt sig för att dom ska ha "riktig" mat då går inget annat. Fast här har det kommit senare runt 11-12 månader.

2010-08-21 @ 21:26:41
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com
Postat av: Kia

Har man små grejer som är svåra för barnen att plocka upp kan man göra omelett av det hela så håller det ihop lite bättre. Riktigt uppskattat av vår madam!

2010-08-22 @ 23:27:46
URL: http://fragment16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0