matkrångel

alltså, vi har ju bråkat och krånglat med Tyra i säkert två veckor vid alla måltider förutom gröten. Hon har varit ledsen och inte velat äta, och vi har fått trugat och trugat, och det har tagit en evinnerlig tid att få henne att äta. Jag har våndas många ggr inför hennes lunch och middag eftersom jag vetat att det kan bli jobbigt. Men sen hon får äta samma mat som oss, och dessutom får plocka och äta lite själv, så har det inte varit några problem alls. Tvärtom, ungen SKRATTAR under måltiderna och är så nöjd så. Tänk om jag hade fattat att det var det som var problemet, att hon var redo att äta själv och vill ha samma som oss. Ibland känner man sig lite dum, men hur ska man veta? Det var ju först på BVC i början på veckan som vi fick tips om att det är dags med vanlig mat. Som förstagångs förälder är det oändligt mycket saker att lära.

Idag vart det som sagt pannkaka, och den åt hon nästan helt själv, jätteduktigt! Sen vart hon härligt pannkaksdåsig som man blir med en massa deg i magen :)



Kommentarer
Postat av: Natasha

vad duktig hon är!

när Douglas får peta med mat själv så har han roligt, men han stoppar det inte i munnen ;) han bara mosar och drar ner det på golvet. Så jag måste ge honom maten för att han ska få nåt i magen :)

2010-08-20 @ 15:34:27
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: Kia

Jag ger Minna nästan uteslutande plockmat, perfekt! Tänkte bara tipsa om hennes favorit-mellanmål. Banan som jag delar i två delar, en halva åt gången. En halv avokado är också riktigt smarrigt att gnaga på. Och så favoriten ett helt, skalat äpple (men se upp med äpplet det smiter gärna så hon äter det lättast på golvet och så lämnar äpple fula fläckar på kläderna).

Skönt för er att hon är nöjdare vid maten nu, det är inte roligt när det protesterar.

2010-08-20 @ 23:55:38
URL: http://fragment16.blogspot.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Va kul med en ny blogg att läsa. Här kommer jag stanna =)



Eh, bor i Skåne så lite väl långt att köra för ett par Bobux hahaha Fast ska faktiskt dit om 3 veckor. Var hittar jag affären?

2010-08-21 @ 13:00:06
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Kia

Hon passar precis i stl 74 nu så jag köpte 80 och hoppas att hon ska kunna ha det till våren också. Eftersom jag bär henne mycket ute så kändes det behövligt med något som skyddar mot regn och kyla. Till vintern har jag ett bärskydd ist för overall, men det är lite för varmt för det än.

De växer ju så fort de här små så man vill ju behöva köpa så lite som möjligt.. =D

2010-08-21 @ 20:29:43
URL: http://fragment16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0