nervöst!

Idag slutbesiktigar vi huset tillsammans med alla entreprenörer och försäkringsbolaget. Hoppas hoppas att allt går som det ska och vi kan få ta nycklarna idag och känna att det är VÅRT hus! Vi gjorde en genomgång utvändigt i lugn och ro jag och Markus igår kväll (och en övertrött Tyra som skrattade bara man tittade på henne) och vi hittade lite saker som vi vill att dem ska rätta till och fixa. Invändigt verkar allt vara tipptopp iallafall. Jag vet inte hur dem gör om man får nycklar och får flytta in om det är saker som ska rättas till. Det får vi nog veta idag. Om allt går väl så bor vi iallafall i huset om en vecka!

Igår kväll så genomförde jag ett så fruktansvärt skönt långpass på 15 km. Jag börjar få upp en liten förhoppning att jag kommer kunna springa Halvmaran utan att skämmas. Nu blir det till att jobba upp en fart med lite intervaller och backträning, urk, så tråkigt!

Jag tror Tyra börjar få två tänder till, den här gången i överkäken. Det ser så ut iallafall. Hon sov dåligt i natt vilket var samma när hon fick tänderna i underkäken. Men det ser så konstigt ut, eftersom tänderna liksom kommer "framifrån" i överkäken och inte nerifrån och upp som i underkäken. Om ni nu fattar.

Nä, nu måste jag sätta fart och dammsuga innan Markus och Tyra kommer tillbaka. Jag brukar vara nogrann med att städa, men sedan hon kryper och stoppar allt hon ser i munnen så blir det extra mycket dammsugning i det här huset just nu. Dessutom fäller ju jag hår som en mammut, inte så kul när hon får i sig mina hårstrån (dem kommer ut i samma form i bajset, bara så ni vet).

Ha en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: jenny

Tilda har just fatt sin forsta framtand och den kom ocksa lite framifran som du skriver:)



kul att ni ska fa flytta in i ert fina hus:) hoppas pa manga bilder sen nar ni kommit pa plats.

kram pa er!

2010-08-10 @ 17:08:35
URL: http://jennyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0