Regn!

Det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder, sägs det. Just därför valde jag och Tyra inneaktivitet idag, en favorit för Tyra, Öppna Förskolan. Hade en tanke på att åka in till söder och gå på en Öppna Förskola där som dessutom har både parklek och djur, men det tar vi en annan gång!

Antingen är det tänder på gång eller så är Tyra i en utvecklingsfas, för ibland blir man halvt tokig när hon hänger efter ens ben i köket så man tar sig knappt en meter. Det konstiga är att det bara är hemma hon är så, när vi kommer till tex Öppna Förskolan så glömmer hon mig på en gång och kryper iväg och leker med sina saker där som hon gillar. Det är bara hemma som hon vill ha koll på vart jag är. Men jag ska inte klaga, hon är så duktig och leker i sitt egna rum ganska ofta nu också, ibland kommer man på henne med att sitta och prata med dockan, eller en plasthammare.

Vi har fortfarande inte gjort klart i Tyras rum, jag har en liten plan eller förhoppning att kunna göra klart lite i helgen. Lite saker kvar som måste införskaffas, som en bokhylla till alla böcker, men även en bra matta. Fick tips på Jörgens mattor, ska kolla in det. Tavlor har hon, bla en litografi som Markus ropat in på auktion på Konstbolaget, en jättefin tavla, och orginell! Men viktigast av allt är att hon får mycket lekutrymme. Så planen är väl att försöka få till ett barnrum som inte känns tomt, men fortfarande har mycket golvyta. Det är jättekul att planera till Tyras rum. Nästan så jag helt glömmer av att känna mig stressad över alla saker vi behöver skaffa till resten av huset, och finurla ut vart våra tavlor, speglar och sånnt ska sitta. Men det tar tid sånnt där, och man vill ju inte borra i väggen och sen ångra sig...

Hoppas ni alla har en bra dag och vecka. Jag sitter och känner mig lite stressad över att jag aldrig kom iväg och sprang nu på kvällen, kom andra saker ivägen. Jag får dåligt samvete när jag planerat att springa och sen inte gör det. Vi har iallafall en joggingvagn nu, så jag kan ge mig iväg närsom även fast jag är själv med Tyra, ganska skönt. Nu blir det sängen för imorgon ska vi på babysim för första gången den här terminen, vi längtar nog lika mycket hela familjen, det är jättemysigt med babysim, och Tyra är ju vattentokig, så det kommer nog bli jättekul. Spännande att se vad hon ska få lära sig i den här kursen...




Tyra försöker så gott hon kan och med alla medel att ställa sig upp själv utan att ta tag i nått, men uppenbarligen har hon inte tillräcklig balans och benmuskler till det än, eftersom det blir en del fall på golvet per dag. Skönt då att se att även hennes kompisar har bulor och blåmärken i panna och på huvudet, jag tycker synd om henne med tanke på hur ofta hon slår huvudet på en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0